9 november 2006

normalt..

.. nu har jag sovit tio timmar i sträck. Bra. Känner mig normal igen.
Ska iväg och jobba. Men bara fyra timmar. Slappt.

Det värsta av allt är när man vill att någon ska bry sig. Försöka förstå. Vilja förstå. Men det de gör är i stället att tiga, eller låtsas som inget och prata om något helt annat. Är det så svårt att bry sig? Att fråga hur det egentligen står till? Hur kan man ha synen på att livet är lätt och att det inte finns någon som helst anledning att må dåligt? det finns massa anledningar tyvärr. Men några av de kanske skulle försvinna om du bara försökte bry dig lite mer. Sätt dig in i andra människor ibland. Alla är inte lika. För dens skull ska man inte ignorera de andra. Man ska försöka förstå. I alla fall de som man byr sig om.. Annars kanske de slutar bry sig om dig med tillslut och då står du ensam kvar. Svälj stoltheten och försök slappna av och prata om känslor. Inte bara med främmande människor på nätet utan med MIG mig mig mig mig!!!!


Drömde inatt. November och december 2005 spelades upp i huvet och idag mår jag inte så bra. Varför kunde han göra så? Varför? inte bara en enkel gång utan så mycket mer. två ggr plus en jävla massa tjabbel i två månader. VARFÖR var en internetbaserad människa viktigare än mig ens i två sek? FAN. Känner mig värdelös dagar som denna. Vill bara packa min väska, dra långt bort och aldrig komma tillbaka. Vill aldrig mer bli kär. Aldrig mer slå mig till ro. Aldrig mer bry. Vill bli känslokall och egoistisk. Precis som du var mot mej då. Varför kan jag inte det>? varför kunde jag inte det då åtminstone? Varför stannade jag kvar medan allt höll på? Varför lät jag dig inte vara.. kanske hade du lämnat mig då? vad vet jag. Men då hade jag i alla fall vetat vad du ville. Nu tvingade jag dig nästan. helvete. Jag är kass.


och tjock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar