13 november 2006

Vardag

Jag undrar varför jag gav upp mina drömmar om att bli journalist? Jag älskar att skriva. Jag undrar varför jag slutade skriva dagbok RIKTIG DAGBOK ALLTSÅ. Jag älskar att skriva. Jag undrar varför jag ger upp så många av mina drömmar? Tror jag att jag inte skulle klara av det?

Jag ska fan ta tag i mig själv. Men det är fan svårt när man inte vet exakt vad man vill.
Jag vill så mycket men vet inte hur mycket jag vill dem haha.
Men jag ska ta tag i skrivandet. Kolla vad det finns för möjligheter.

hm.
61,5 kilo otränad. det är fan mer än på flera år. fan. men ska börja träna igen.. gå ner lite först, sen gå upp igen i muskler. om jag tränar så SKA jag väga runt 60 men fan inte nu =)
Men hallå.. mat är ju så jävulskt gott... =)

......

Seriöst. vad är det för fel på den där jävla alliansen?
Ska jag få böter om jag inte säker jobb "tillräckligt ofta"?
Nu är det ju så att jag faktiskt säker alla jobb som jag kan tänka mig att jag klarar av (förutom telefonförsäljarjobb, för de är bara förnedrande med sina skitlöner och hemskt påtvingande samtal till gamla tanter som inte vet vad de svarar ja på, de borde fan inte räknas in)
Ärligt: Jag har levt på socialbidrag och det får man inget om man inte söker ett visst antal jobb varje månad, är inskriven på arbetsförmedlingen (vilket innebär att man sätts i en kurs eller liknande under tiden). Borde inte det räcka? De där som alliansen talar om som "smiter undan" måste ju vara de som som bor i de kommuner där inte socialförvaltningen orkar vara tillräckligt noggranna. Då är det fan inte privatpersonernas fel. Hittar man inga jobb man kan tänka sig så kanske man inte söker de som man inte kan tänka sig för att man får socialbidrag (för att lönerna på telefonjobben är typ i den klassen som socbidraget ligger på, alltså skamligt låga summor) Så det kanske är de olika socialförvaltingarna ni ska ta er en titt på i stället? Men det kan ju inte NI veta eftersom ni är rika och aldrig varit i närheten av att söka socialbidrag, eller leva på makaroner en hel månad, eller fått låna pengar av era föräldrar fast ni vet att de inte har särskilt mycket pengar heller? Herregud!
SLUTA SPARKA PÅ DE SOM LIGGER NER FÖR FAN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar