1 december 2006

Hypokondriker?

Hur märker man att man har hypothyreos?
Hypothyreos betyder underfunktion i sköldkörteln. Eftersom sköldkörteln bildar hormoner som styr ämnesomsättningen kommer en hypothyreos att ge symtom på en förlångsammad ämnesomsättning som t ex en extrem trötthet, svårt att tänka och hålla ihop tankarna, feber, frusenhet med låg temperatur, viktuppgång utan att man har ökat matintaget, torr hud och torrt och livlöst hår. Detta är de klassiska symtomen,

Mamma lider av det. Alla hennes syskon. Mormor hade det. Japp, jag tror att det är mitt problem med. För alla symptomen stämmer så väl. Har ju inte gått en vecka utan att jag kännt mig sjuk (trött, febrig, frusen osv). Kul i så fall, medicin hela livet. men samtidigt skönt att få veta vad det är för fel på mig. Den här hösten har varit kass. Varit sjuk men inte jättesjuk. Precis så man inte orkar upp ur sängen, men piggnar till senare på dagen..

Jag älskar dig Mikael. Glöm aldrig det. Jag är inte hel utan dig. Jag vet att jag kan vara jävligt jobbig ibland. och det kan du med. Men jag vet att vi klarar vad som hellst och kommer vara tillsammans hela livet. Jag bara vet det. Älskar dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar