31 december 2006

igen. varför?

fattar inte. varför kommer alla tankar tillbaka?
hur kan jag ens fundera på det längre?
varför finns rädslan där inne? långt där inne..
Jag vet en sak. jag mår bättre när jag får prata med henne och kolla hennes blogg.
men det förstår ingen. men jag vet det. det är ju bevisat. för de senaste dagarna har alla skitiga jävla tankar kommit tillbaka. kanske för att de är ett nytt år som jag förväntar mig ska bli så mycket bättre och är rädd att det inte ska bli det.
äh ja vet inte.
vet bara att jag minns saker igen. Musik, låtarna hon skrev och som han lyssnade på, sängen han sovit i, sakerna han sa och skrev, lögnerna han hade, sveket han utsatte mig för. ALLT.
fan.

var kommer det ifrån.

jag måste få prata med henne!


en sak bara. jag är INTE arg på micke. jag känner inget agg på något sätt. jag blir bara ledsen och osäker ibland. Rädd helt enkelt. Jag älskar micke. men det gör ont ändå.

måste underhålla mig med nåt annat ett tag:

Höll du några av dina nyårslöften? hade inget
Vilka länder besökte du? kroatien (lovely time)
Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007? ja, vill ha tillbaka mitt 2005 års självförtroende.
vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför? 24 januari. fan
Vad var din största framgång 2006? Jag slapp arbetslösheten, åkte äntligen till kroatien och alla släktingar och framförallt så klarade jag mig igenom mitt livs största kris.
Bästa köpet? innebandyklubban..
Vad spenderade du mest pengar på? antagligen kläder, alkohol och mat
Gjorde någonting dig riktigt glad? vänner som jag trodde jag tappat
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006? The quiz - Hello saferide
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Oj. mycket mycket ledsnare, ledsnare än någonsin.. tyvärr
Vad önskar du att du gjort mer? Sagt och gjort saker jag inte vågade eller orkade. det hade gjort många saker lättare idag
Vad önskar du att du gjort mindre? Jag önskar att jag hade varit mindre ledsen och bitter. Inte heller ältat lika mycket
Blev du kär i år? Nykär i samma pojke
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Hatade henne. vet inte om jag gör det nu. antagligen inte
Bästa boken du läste i år? Har inte läst så mycket tyvärr
Något du önskade dig och fick? En kamera!
Något du önskade dig men inte fick? ordentlig inkomst och ett bra självförtroende
Vad gjorde du på din födelsedag 2006? var hemma med micke
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ja, många saker. detta var ett av mina top tre på jobbigaste åren i mitt liv
Hur skulle du beskriva din stil år 2006? stuprör och linne och kofta
Vad fick dig att må bra? Vännerna, musiken och kärleken
Vilken kändis var du mest sugen på? Timo eller kanske shannyn sossamon
Vem saknade du? Mig själv många ggr
De bästa nya människorna du träffade? helt klart alla små 18-åriga flator som ja träffade. hahaha.. Nettan, Kotten och doris is the shit! Sara och kim med såklart... och Lövdahl - helgon är bra!
En värdefull läxa du lärt dig i år? Inte vara så jävla naiv
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag var helt arbetslös i tre månader. Jag var i kroatien.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.
Dog någon som stod dig nära? Morfar..
Största misstaget? Naiv, godtrogen och lite för hämndlysten
Har du varit sjuk eller skadat dig? båda, ni vet ju hur min näsa ser ut i alla fall
Hur tillbringade du julen? hemma med mamma, pappa och syskon, på kvällen med mickes familj
Favoritprogram på TV? Jävlar. massa; House, Weeds, heroes, gilmore girls, OC, dexter, massa annat med!
Största musikaliska upptäckten? Razorlight, Loveninjas (har fasen inte upptäckt några andra nya band direkt i år. trist!)
Årets bästa låtar? The quiz - hello saferide. Typ allt med Tiger lou.
Årets bästa film? oj. svårt. kanske Lucky number Slevin
Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Självklart Regeringsskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar