26 december 2006

usch!

Har varit ute i mjölby och än en gång inser jag hur MYCKET jag älskar Micke och mitt liv utanför denna bubbla!!


Morgonen efter:
Jag hade skitkul igår, för trots allt så finns det människor i mjölby som fortfarande är jävligt roliga, öppensinnade och trevliga. Jag var på en trevlig förfest med människor jag "hängde" med när jag var typ 15. Mycket roliga minnen pratates det om. Väl på parken var det också kul. Ett coverband som körde BRA låtar; Killer, Kent, Winnerbäck, är inte allt för ofta man hör! Jag minglade mest omkring. Det roligaste var nog när jag pratde med Cici Möller och hon kollade på min tröja och sa "den där köpte jag till micke för 4 år sedan" Hahahaha. lite kul.
Det sjuka i den här kvällen var att en person som jag faktiskt såg som en vän en gång i tiden var den som förstörde, precis innan jag skulle gå hem. Hur kan någon som snart är trettio säga "vad har du i näsan?, väx upp för fan". Hur kan man överhuvudtaget tro att det har med mognad att göra? Hur kan man vara så trångsynt att man tycker att piercings, tatueringar osv är omoget? Det finns en anledning till att man inte får göra de innan man är 18. Är det skillnad på ett par snygga örhängen eller en piercing i näsan? nope. Men folk tror väl det eftersom hål i örat funnits "alltid". Hål som hål söger jag. Smycke som smycke. Lite farmorvarning där. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag hör sånt här. Att han (och en del av hans vänner) inte kan fatta att sedan jag flyttade från mjölby och slapp sånna dömmande kommentarer som hans så har jag vuxit som person och utvecklats till den jag verkligen vill vara. Att det var sånna som de som tryckte ner så många till botten bara genom att finnas. Jag har bestämt mig: jag skrattar. (skillnaden är att jag inte visar för folk att jag skrattar för jag vet samtidigt att alla är olika och att det inte finns något att skratta åt, men när de skrattar åt mig blir det patetiskt och då är det bara att slänga garvet tillbaka i ansiktet på de)

Det är trots allt de som är osäkra och avundsjuka. De som kanske önskar att de som mig vågade slita sig loss från den där låtsasvärlden de lever i...


Jag kanske överreagerar? Men det ligger ganska mycket annat bakom. Inte bara en jävla piercing =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar