25 januari 2007

Pepp vecka - trots jobb

Japp, det är torsdag. har jobbat mån-onsdag och ska jobba ikväll med. Sedan väntar tre nätter på assistentjobbet. Och hör och häpnad: Tania är inte depp alls. Det känns helt ok och ganska bra! Jag är så glad att jag har ett fast jobb nu, på obestämd tid. Kan jobba MASSA om jag vill. Kan tjäna en hel del med pengar om jag blir duktigare och duktigare och det kommer jag bli. Det är svårt att inte bli det med så bra arbetsledare och så roliga arbetskamrater! det ska bli skönt med en stadig och ganska bra inkomst och mycket lediga helger. Kommer kunna spela fotboll mer, hänga me kompisarna lite mer och även med micke. Konstigt att det kommer hinnas med MER när jag ska jobba MER. Men det har mer med mitt humör att göra än tiden som går åt.

Läsa i höst då. jag har ju en förstaprioritering vilket är behandlingsassistent- kriminal och ungdomsvård. Men det verkar tufft att komma in när man är ung och inte jobbat så mycket och så. Men jag får hoppas. Andra prioritering är att läsa till fritidsledare med sportprofil på valla folkhögskola. Ska söka båda så får vi se vad det blir för nåt.

Nu ska jag städa lite till här hemma sen jobba vid 17-21 (hoppas jag får ringa på viasat, det ger mest pengar) Måste förbereda nån mat med till kvällen, micke är inte så bra på sånt. haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar