28 februari 2007

sen tisdagsöl

Jag och rebecca fick för oss att gå och ta en öl idag, en tisdag.
vi gick till bishop arms för att det enligt mig "kändes mest ok en tisdagskväll klockan 23" fråga mig inte varför...

väl där sätter vi oss lite självsäkert i baren och vill beställa en öl:
bartendern: vad vill ni ha?
rebecca: eeeh.. en bud weiser?
bartendern: det har vi inte
rebecca: en corona då?
bartender: nja, vi har inget amerikanskt...
rebecca: har ni nåt liknande då?
bartendern: kranvatten.
rebecca: (såg snopen ut mest, tillsammans med mig, beställde nåt som han där bakom tyckte var likvärdigt med kranvatten)

När vi väl skulle beställa klart så ville han ha leg (?)
det visade sig att det var 23.
Bartendern: det är ju 23 egentligen men jag har överseende med det den här gången
tania: mm, då vet vi det sen..
rebecca: jaha, men då kommer vi inte tillbaks

jaaa. det var en ganska ok öl.

senare ikväll har vi försökt hitta sätt att tjäna pengar till vårat lag på sponsorhuset och när ideerna tog slut (efter att tvingat alla vi känner att gå med i svenska spel) så såg vi att vi får 8 hela kronor om man lägger ut en annons på motorbörsen. Jaha tänkte vi, det kan väl vi ordna.
Så det slutade med att vi lade ut en fin annons på en banddriven traktor. kolla: LÄNK

nu är klockan 02:37 och vi ska äta brownies och pannkakor. kanske inte ihop men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar