24 april 2007

stockholm!

klockan sju gick bussen. fy fan vad trötta vi var när vi kom fram vid tio. Men, vi trotsade det och gick till båten nere vid slussen som vi bodde på. billigt och bra. Sen gick vi på stan. I åtta timmar. Det var ganska påfrestande. Jag kom tillbaka med ett par svarta jeans från April 77, två linnen från Carlings och ett från H&M, och en cd: Mika och slutligen ett par solglasögon som jag köpte på LagerHaus av alla ställen. 1700 kr fattigare. Micke köpte en t-shirt och en skjorta. kvällen spenderade vi i våran hytt. Vi drack öl och cider och lekte lekar. Typ "gissa vem jag tänker på, du har 20 Ja och Nej frågor på dig". Det var himla mysigt och kul. Micke e bra han! vid halv tolv ringde Teza och vi mötte upp henne och hennes bror på medborgarplatsen. Vi gick till Debaser Medis som var dyrt och spelade dålig musik, men vi hade tevligt ändå. Micke kände sig rik och snäll och bjöd oss alla på inträde och garderob. 500 kr fattigare blev han då. Haha. Sen köpte han väl öl för sisodär 500 till eller nåt. Allt som allt gjorde han av med ungefär 5000 och kom hem med en skjorta och en t-shirt. Haha. Men kul hade vi! Lördagen då... Vi vaknade vid halv tio. Tio skulle vi checka ut från vandrarhemmet. Så vi gick till medborgarplatsen och käkade frukost. Gott! Eller, ag drack bara en massa färskpressad apelsinjuice iofs. Sen köpte vi tidningar och cola och satte oss i solen och slappade tills klockan var ett ungefär. Då började vi knalla bortåt östermalm. Skulle ju till stadion för att kolla fotbollen. Oj oj oj vad jag inte gillar östermalm jämfört med Söder. Söder är så jäkla mycket mysigare och tervligare. Vi käkade lunch på öster och ja, Brats finns det ju gott om. Vem fan tar med sina ungar till ett fik en söndag där en baguette kostar typ 90 kr?? Är det värt det? Haha. kul. men de hade fan godaste mackorna jag käkat på länge. Så, sen var det dags för fotboll. Och det gick ju bra. Djurgården vann ed 3-1. Det är fint det! Sen gick vi tillbaka till centrum och väntade på bussen. Hemresan gick ganska snabbt och sen gick vi hem och sov!

jag och Micke har inte gjort nåt tillsammans på länge. Det här var skitbra för oss. Jag hade så jäkla kul precis hela tiden. Lovely.

byxorna jag köpte: (som inte sitter så där på mig haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar