31 maj 2007

Nostalgitripp

Jag och Kim har precis haft en nostalgitripp tillbaka till 90talets musik. Herregud. Det var som att uppleva hela mellanstadiet igen. Ni vet då när jag var tio år och lyssnade på band som gjorde att mina klasskompisar trodde jag var dum i huvet.
(alla band är länkade till youtube)
East17
Take That
New Kids On The Block
Deep Blue Something
Cranberries
Wet Wet Wet
Blur
Michael Jackson
Erasure
Yazoo
Nirvana Unplugged
Ace Of Base
The President Of The USA
Savage garden
Oasis
Pet Shop Boys
Beatles var en favorit med!! Till mammas glädje..

och så satt man och lyssnade på radio hela dagarna med ett band redo att spela in på om det kom en bra låt. sen köpte man musiktidningar för att hitta nya band. Inget internet där inte..
jag hade dessutom en LP-spelare. Mycket underskattat idag. Det ljudet är så jävla speciellt.
(tack gode gud för dc, youtube och torrents idag)

Ja det var några av de. jag var 10-12 år. herregud. haha. idag lyssnar 10-åringar på sånt som Britney, Jimmy Jansson, Amy Diamond och jag vet inte mer vad för skräp det är. Visserligen alla de pojkband som jag lyssnade på var inte världens bästa heller. Men det var i alla fall inte avklädda tjejer eller 12-åringar som försökte se ut att vara 25 eller en hoppande 20-åring som inte kan rimma ordentligt ens. Ace Of Base var det band som alla tjejer lyssnade på när vi var 10-11 år. LITE skillnad mot britney Spears. man visste knappt hur de såg ut. man LYSSNADE på musiken!
Jag ska lära mina barn att lyssna på bra musik!!!

6 kommentarer:

  1. Anonym3:56 em

    Vadå vara född innan -86?! tsss.. jag är nästan lika haj på dom där som duuuu..fast jag är liten :P

    SvaraRadera
  2. ja men det är ju för att du är uppväxt under samma tak som mig. och för att jag valt singlar som de flesta känner igen. Lyssnade du verkligen på de när du var liten eller känner du igen de NU?

    :)

    SvaraRadera
  3. en annan fråga. skulle du upppskatta det här på en förfest? där har du med en förklaring.. man ska känna nostalgi till låtarna. inte bara känna igen de!

    SvaraRadera
  4. Anonym5:56 em

    jag hade totalt glömt bort the presidents of the USA, det var ju dom med "peaches". haha. det var ju min absoluta favvo-låt!

    SvaraRadera
  5. haha min med för den var så lätt att sjunga med i när man var liten och inte så bra på engelska. hehe

    SvaraRadera
  6. Anonym8:13 em

    Ace of Base.. vilka minnen..

    SvaraRadera