18 juni 2007

Hultsfred då..

Det var en riktigt bra festival trots brist på riktigt många bra band. Sällskapet gjor det hela så sjukt kul! Alla hade cp humor och alla var glada mest hela tiden. Finns en hel del interskämt kan jag lova nu. haha.
Som att svara : "DU är ..." på allt. Alltså. Om någon säger "Tania, ge mig en öl" så svarar jag "DU är öl". haha lagom irriterande efter ett tag kan jag lova. Bästa var när vi gick in till campingen och de frågade efter våra band. "har ni band?" Jens säger: "Du är ett band" varpå han i ingången säger "du är en cykel" HAHAHAHA
Eller att vi sa till Jens varje gång han kom till våran husvagn "whats up with your face?" . haha. Vet att det kanske inte låter kul för er som inte var där. Men det var det :)

I alla fall såg lagom många band. Drack lagom med alkohol. I alla fall utom på ondagen då jag nog drack lite för mycket. Haha. var rätt packad efter att ha druckit upp den där blandingen med jeltzinvodka och nån äcklig sprit.

Topp fem bland spelningarna var (utan nån speciell ordning):
The Lost patrol band
Timo
Bring me the fucking riot man
pet shop boys
The ark
bubblare: Säkert! och Florence Valentine

Pet Shop Boys var bland det SNYGGASTE jag sett. hela scenshowen var sjuk snygg. Massa neonljus, dansare, och det var så jäkla stilrent bara. Svårt att förklara och mina kort på det blev inte så bra.
Timo var bra. Det vra klockan 04.00 på morgonen. varför lägga spelningar så sent? Har fan aldrig varit så förut. har varit 02.00 som varit senaste tiden. Men men. bra som fan var det i alla fall!! Nya skivan kan bli hur bra som hellst.
Lost Patrol Band fick bara spela en halvtimma. Skam med tanke på att Dennis Lyxzen är musiksveriges kanske bästa man. Men de var bra och jag köpte en LP en LP-singel och en t-shirt. fiiiint
The Ark e alltid bra live. Alltid.
Bring me The Fucking... är så sjukt roliga att de bara kan vara bra. "Vi köpte ett hus en gång av en idiot i halmstad. Jag ska inte hänga ut folk, men han har ful frisyr och sjöng i Gyllene Tider" haha

Jag har massa kul saker att berätta. Som när vi snurra in jens i toapapper och när Bäcke hade silvertejp på hela sig och grannarna betalade för att dra bort den.
Ni får helt enkelt kolla min bilddagbok för mer saker.

Det var fem bra dagar och nu är jag sjuk. Suger, men det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar