13 augusti 2007

Göteborg

ok. Hur fan ska jag sammanfatta detta då?
dag för dag kanske?

Torsdag:
kom fram vid 15.00. gick på stan men det var inte en hit. det va varmt, kvavt, fuktigt och vi hade tung jävla packning. vi gick till systemet och sen tog vi spårvagnen till majorna och hem till magnus (min pappas tjejs bror aka min låtsasmorbror).
Där satte vi oss på balkongen, drack vin, öl och rökte för många cigg. Det var hur trevligt som helst. framåt 22 så gick vi nedåt järntorget för att äta nåt och möta helena och hanna.
vi åt kebabtallrik och drack medtaget vin/cider.. Sen skulle vi ut men det varlånga köer och grejer så vi gick faktiskt hem vid 24 för vi var så jäkla trötta och hade två festivaldagar framför oss..

Fredag:
Sov till halv elva ungefär. gick till haga. mycket mysigt ställe. som gamla stan i stockholm, fast mer mysigt och mer butiker och fik. lite mer som gamla linköping kanske. jättetrevliga second handaffärer (där paulina köpte en kjol för 95 kr). Vi satte oss på enrestaurang och käkade. jag fransk potatissallad med kycklingfile och paulina pestopasta med smält ost.
Sen gick vi hemåt ganska snart, det spöregnade. Vi satte oss åter igen på balkongen med magnus och drack och rökte och pratade. Det var hur najs som helst. Magnus är 40, har en son på 12. singel. jobbar på svt. kulturmänniska som fasen. hur rolig som helst. vid 18 gick vi till festivalområdet.
vi såg The Hives (bra som fan, men dåligt ljud tyvärr), Lady sovereign (skitbra, jag är lite frälst av denna tuffa brud), Archutecture in Helsinki (shit vad bra det var!!. jag gillade de innan, men live var de fantastiskt bra), The Pouges (jävla full irländare det där haha. men bra var de)
vid ett så gick jag ut för att vänta på paulina som ville se klart hela det Pouges, jag gick och hängde med erika och emma. Sen gick jag och paulina hem. Vi gick fel. promenaden som ska ta 25 min tog oss 1 timma.. men men... trötta var vi då i alla fall och somnade gött.

Lördag:
vaknade vid 9.30 för att vi ville gå på stan en sväng. Käkade ordentlig frukost med ägg o grejjer.
Gick till stan. till weekday och Monki framförallt. Fan att vi inte har monki i linköping. snygga och billiga kläder. Men det kommer nog. så småningom =) Hela stangrejen slutade med att jag köpte en mössa på indiska och paulina ett par strumpbyxor på hm. haha. men men.. Sen gick vi till saluhallarna och köpte mat. fan att vi inte har nåt som saluhallarna i linköping, jag är kär i sånt. kunna handla massa småsaker, orientaliska saker, billig och god mat... jag vill ha!!!!!!
vi satte oss i en park och käkade maten (jag åt pasta med gravad lax och hovmästarsås och rödlök o lite sånt. skitgott). sen gick vi till festivalområdet, mötte upp andreas och kollade på florence valentin (om de var bar på hultsfred var de gudomliga nu, herregud, var får de energin ifrån. sen är all pop md blås alltid nåt speciellt. bra skit!! ) vi tog en öl i öltältet samtidigt som vi tittade på Shout Out louds (som vanligt inte lika bra live som på skiva. de är SÅ tråkiga på scen tyvärr)
Sen gick jag och paulina hem för att duscha, dricka lite vin och sådär.. Kom tillbaka vid 18 då jag fick SPRINGA till området och lämna paulina för Timo hade redan börjat. Och FY fan vad det avr bra. fjärde gången jag såg honom. men detta slog allt. herregud. han är så... BRA bara. den energin, de låtarna (som är bättre live för det är mer rock och fart och allt det där).. Andreas som inte hade några förväntningar sa att när HELA publiken sjöng fear no darkness promised child så var det bästa konsertupplevelsen på många år för honom. Haha. publiken sjöng refrängen säkert tio gånger och hela bandet satte sig ner, lade ifrån sig instrumenten och en av de tog en cigg och de bara satt och log och kollade ut i publikhavet. det var SJUKT najs. jag var så svettig efter som om jag sprungit i sol i tre timar. DYNGsur var jag. det är så det ska vara!

Sedan blev det en öl i tältet. Vi kollade på juliette and the licks. helt ok. men ganska tråkigt ändå. sen ÖSregnade så vi tog skydd under ett träd och drack lite vin vi gömt utanför. =)
en gick vi in igen när det slutade regna och kollade på slutet av The Ark. De leverar alltid bra!! Ola salo ÄR grym. Sen lyssnade jag på några låtar av Säkert! (såg henne på hultsfred så det var inte så viktigt) det var med oerhört bra. Hon är så jäkla ärlig och rak.
Kvällen avslutades med Teddybears STHLM och det var en jävla fart på det faktiskt. De är roliga. Jag har dålig humor men de börjar med att skrika "hej göteborg, sveriges RÖVHÅL" på sin stockholmska..
Vi gick hem vid 00.30. trötta som fan!

Söndag:
Sov länge. Käkade frukost. gick till Bengans, BÄSTA skivbutiken, lagade mat, slappade och sen åkte vi hem. Vi fick inte komma emd bussen. det var för många. Vi fick vänta 45 min. åka med en annan buss. MEN kom fram samtidigt som den vi skulle åkt med. Nu fick vi två säten var och kunde ligga ner i stället. gött att vara slapp o komma sist i kön så man får åka med en annan buss. hehe.

Jag missade en del... t.ex moneybrother (men han var tydligen itne så bra), hello saferide (men jag såg ju säkert!), regina spector (det ångrar jag), New Young Pony Club. Men å andra sidan var Lady sovereign, Timo och architecture in helsinki det bästa jag sett på LÄNGE!!!

sammanfattning: vi har GÅTT massa (säkert 2 timmar om dagen MINST), druckit mycket vin, diskuterat vilken väg som är närmast femtio ggr, ätit god mat, åkt spårvagn bara 2 ggr på hela tiden, sett grymma konserter! skrattat och haft kul!!

nu är jag trött på att skriva!! håll koll på min bilddagbok under veckan för bilder!

7 kommentarer:

  1. Anonym10:59 em

    Det låter ju helt underbart! Jag är mycket avundssjuk. Men jag hade hellre sett Hello Saferide än Säkert! Jag tycker faktiskt att det inte är så bra. Det är den där jävla låten med "dom jävlarna ska skjutas" du vet, den låter faktiskt som en uppsats någon 15-åring har skrivit som hon sen satt melodi på. Hata mig inte nu... Men den är så riktigt larvig tycker jag...

    Simmanån dag? Puss Puss

    SvaraRadera
  2. haha du får tycka det =)

    SvaraRadera
  3. jag gillar hennes enkla sätt att skriva och hennes ärliga sätt på scenen. det gör ont i kroppen när man hör henne.. eller nåt sånt. fast just den våldtäcktslåten e inte den ja gillar mest iof. :)

    fast timo var bra bra bra bra

    SvaraRadera
  4. Anonym1:31 em

    Åh, såg du the pogues? Shane Macgowan är cool ju! Och Regina spector! Jag hade verkligen velat gå... Skit också..

    SvaraRadera
  5. :) vilken sara? lilla? ja pouges va tufft att se helt klart.!!

    SvaraRadera
  6. Anonym10:59 em

    ja. ja e sjukt avis på timo.

    SvaraRadera
  7. Anonym5:18 em

    Sarah Gundel. Hittade dig på nåt vis när jag surfade runt. Kul med gamla kändisar. Längesen du!

    SvaraRadera