5 augusti 2007

ojsan...

Alltså jag vet inte vad folk tror. men när jag får frågan "varför gör du så här, vill du göra allt svårare för oss?" så blir jag lite rädd. Rädd att mänskligheten kan vara så otroligt fokuserad på sitt eget välmående och inte se vad som kanske har skett? Förstår ni inte att jag skriver vad jag tycker i min blogg och vill att ni ska läsa det ENBART för att jag vill att det ska kännas rättvist. Att ni kanske ska fundera på vad som verkligen hände. Att jag inte VILLE sluta. Att jag kände mig jävligt illa behandlad (inte av någon i laget utan av tränare) och ville inte ni skulle bli besvikna. Därför slutade jag. För hade jag varit kvar hade Roland slutat, det skrev han ju att han skulle och då hade ni inte varit glada på mig.

Det jag tror att laget inte vill inse att det faktiskt var vi eller han. Enligt honom. Det skrev han mycket noga i sitt trevliga mail. Inte ordagrant "jag eller ni" utan "jag ska sluta nu så ni slipper känna er nedtryckta" Haha. jag skrev MASSA snälla och bra saker till honom men det enda han besvarade var den lilla lilla mening där jag förklarade att det ibland är svårt att prata med honom utan att känna mig nedtryckt. Jag skrev dessutom vad JAG tyckte, inte nån annan. Men han svarade allt med att "ni" bla bla bla. Mailet var från MIG, ingen annan. Jag förklarade att jag ville ha kvar honom. Men det kunde han inte heller uppmärksamma eller besvara. Utan bara det negativa. Hur bra är man då som lyssnare/och på att ta kritik? Allt det som han försökt lära oss om att vara ödmjuka och kunna ta kritik osv. precis DET var han värdelös på i detta fall. Bara för att jag är 23 och han över 50 så betyder inte det att jag inte kan ha rätt ibland. Faktiskt. Men jag tror inte han köpte det. "för han har ju tränat landslag" (POLISlandslaget) Det han inte förstod är att jag INTE trodde att jag kunde mer än honom NÅNSTANS när det gäller fotboll. MEN jag kanske har lättare än honom att förstå att JAG fungerar på ett sätt och önskar han kunde lyssna på mig med, precis som han ville att vi skulle lyssna på honom. Att träffa tränare från LFC och tycka att de har fel och vägra tro dem när det gäller vissa saker med damlag, vad säger det om ödmjukheten? Om att aldrig kunna ha fel. Att lära av andra... Hrm... =)jaja, ska inte gå in på sånt här. För det blir väl ett jävla liv då.


Det jag är ganska besviken men inte förvånad över är alla som sagt "ja men vi hade ett möte där du kunde sagt vad du tyckte, men du kom ju inte dit"
HALLÅ! har nån frågat varför jag inte kom? Har ni ens reflekterat över det? Har ni en aning? NEJ, döm mig då inte. Om ni vill veta så hade jag ett 3 år långt förhållande som var på glid som gjorde att jag mådde ganska dåligt och fick mig att välja "hm, fotboll, eller mitt förhållande" haha. herregud säger jag bara. Tänk om ni inte hade varit så snabba med att dömma mig utan bara frågat?

OCH: en del av er (inte många) har pratat med mig de senaste dagarna och kanske fått mer förståelse. Och jag är jätteglad att ni pratar med mig, även om ni är arga/sura/besvikna.
JAG SLUTADE INTE för att jag ville. JAG SKRIVER INTE här för att göra nån ledsen eller förstöra. jag skriver här för att jag tycker det är ganska rättvist att få säga sin mening med och försöka få folk att förstå varför jag slutade och hur det faktiskt känns.

"han mår inte heller bra"
Det vet jag väl! Men INTE JAG HELLER. så. Tänk om han bara kunde ha pratat med mig när jag försökte. Verkligen försökte. Tänk. Ja då hade jag antagligen spelat kvar och allt hade varit lugnt. För det funkade ju i 4 månader innan. Och min åsikt om vissa ledaregenskaper var desamma då som nu. Jag tycker inte att en del saker är ok. Men jag kunde faktiskt ignorerat dem. Jag klarade det ju innan, utan att förstöra för laget, eller hur?

Så, den enda som är skyldig att jag slutade är den man som inte kunde läsa igenom mitt mail och se att det var en fredsförfrågan där jag bara bad om att bli förstådd jag med. Den man som bara kunde skicka ett svar som var som ett jävla politiskt brev till en insändare för en tidning. Ett svar som ignorerade det jag skrivit totalt. Ett svar som fick mig att må skit och gjorde att jag tog beslutet att sluta. Så att NI kunde ha kvar honom som tränare. Förlåt för att jag faktiskt gjorde en otroligt oegoistisk handling. Enbart för er skull. Ni verkar se det som att jag var elak och egoistisk som slutade, för att ni får spela 9-manna osv. Herregud. Ni har ju kvar eran tränare, precis som ni ville. Så förlåt igen. Kanske hade jag gjort saker annorlunda om jag kunde. Kanske skitit i att säga vad jag tyckte från början. Hållt käften. men det är inte min grej. jag säger vad jag tycker.

7 kommentarer:

  1. Jag vet inte ens om jag borde kommentera detta, jag har inte foljt din blogg sedan sverige for att vara datorer ar ackligt sega, sa jag vet inte vad som hant hittills och om du har skrivit nat om det eller inte.
    Men annars, snalla snalla SNALLA varfor maste detta komma upp igen?

    Peace out, hoppas du har en bra sommar!

    SvaraRadera
  2. som jag sagt till de andra.
    det måste inte komma upp
    men det FÅR komma upp!
    det är ganska mycket tankar som jag hållt inom mig tills nu, för att jag inte är arg längre men ändå vill kunna säga vad jag känner och tycker. Kanske på ett mer sansat och ärligt sätt nu än då.
    Och för att styrelsen sagt de ska ta kontakt med mig om allt det här men inte gjort det.
    Känna sig ignorerad kallas det.
    Ber om ursäkt om det är jobbigt för er.
    Men jag vägrar vara tyst om mina känslor.
    Sorry.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Tania!

    Det kallas oxå för yttrandefrihet, vilket inte alltid men oftast är rätt, som i ditt fall helt rätt! Men herrgud, vadå mår inte tränaren bra...då tycker inte jag att han ska vara tränare utan läggas in eller ta tag i sitt liv och må bättre! Hur ska man kunna göra ett bra jobb som tränare om man inte mår bra som person! Sådant kan förstöra ett lag! Jag såg verkligen fram emot att tubbe skulle få ett damlag, det har jag sagt hela tiden till gubbarna....och när det väl kommer ett lag så blir det ett bra lag, men med en attityd som SUGER! Laganda, slå upp det om ni kan, eller vill ni inte kunna? Sen var det ju synd att tränaren utgav sig att vara en diktator som man inte får säga emot....BUUUUU! Sluta upp med fjortisfasonerna och kom igen tjejer!


    Puss Tania me love you big time!

    SvaraRadera
  4. Jag ar fortfarande ingen "er"!?

    Jag hade borjat skriva vad jag tycker men da skulle det bli en fet diskussion och det vet vi redan hur det slutar sa jag valjer att inte.
    Drop it och lalla runt o ha kul i stallet, ladda infor grillkvallar!
    Men det ar en bra losning, vill du sa skriv, jag ska inte lasa mer jag lovar.

    Peace to the streets

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha ha ha ha!!

    SvaraRadera
  6. nej du är inte "er"
    men jag antar/gissar att "de" sagt till dej att jag skrivit och därför läser du o skriver nu, trots att era datorer är sega..
    ok. säg inget. det gör saken bättre? det vt du att jag inte tycker...
    jaja. jag HAR roligt och lallar runt. som du ser är de tre inlägg om fotbollen TRE av kanske HUNDRA denna sommar, vilket innebär att det är en liten liten del av det jag bryr mig om att skriva om och bryr mig om... =)
    Och jag vet redan vad du tycker, eller hur? Det är ju samma diskussion som då...

    SvaraRadera
  7. en sak till

    det är saker jag fått veta och höra som gjort att jag börjar tänka på det igen och känner mer och mer att jag önskar alla visste och förstod lite mer. finns ju de som faktiskt frågat mig och genast förstått mig lite mer..

    SvaraRadera