25 augusti 2007

tvspel, brandbilar och platens

Målat klart allt och möblerat nu. Dock inte satt upp några gardiner eller tavlor eller så än. Men jag är nöjd!


Sen var det dags för tv-spelskväll. Men, jag sprang och köpte chips, när jag kom tillbaka var det rök i hela trappuppgången. Och det luktade inte cigarettrök. Jag ringde på hos alla och sprang upp till tjejerna i min lägenhet och var lite upphetsad o sa att det brinner nog någonstans. Grannen henrik ringde 112 och så kom det 2 brandbilar, en ambulans och en polisbil. En rökdykare t.o.m. Det blev lite pinsamt för när de dök upp så hade röken redan börjat avta... Men de hittade ingen källa. Det brann någonstans. Men det vet inte var. Dock var de snabba med att skylla på OSS! För vi öppnade ju min dörr när det var som mest rök, och sen stängde vi igen. Så det var ju massa rök i min lägenhet. "vi vet inte var det kommer ifrån, eller så är det någon som inte vill ge sig tillkänna"... gaaaah.. "ni har inte lekt med ciggaretter i den här krukan?" (en kruka som står INNE i trappuppgången) Tror de jag är 15 år och eldar i min egen trappuppgång? jaja. dumma dem! Sen åkte de hem igen. Cici berättade att hon legat med en brandman men ingen av de som kom till oss igår.
sen gick vi in och spelade tv-spel. Först Buzz, cici vann. Sen Wii, Cici vann. Sen Ankspelet som Sandra vann ganska överlägset.. Det var en bra kväll. Jag drack lite vin och gick till Platens när de andra gick hem. Det var kul där. Dansade tills det stängde, det var länge sedan!

HJÄLP!
oj va rädda vi var. därför vi står INNE i trappen och fotar
Cici vann Buzz
ANKSPELET!


----------
Sen så kanske kanske jag fixade ett jobb jag jättegärna vill ha. Säger det när jag vet om det blir så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar