31 oktober 2007

diary

ska börja skriva riktig dagbok igen
jag skrev varje vecka, nästan varje dag, från att jag var 6 år till jag var 21. Det resulterade i 42 dagböcker. sen hände det saker som var så hårda att jag inte kunde skriva om de för jag ville inte kunna gå tillbaka och läsa om det.
först nu känner jag mig redo igen. Och jag vet hur bra det är för mig att skriva av mig. Och i en dagbok kan jag skriva saker jag inte kan eller vill skriva här med. japp, det är dags att börja med min egen självterapi igen. Jag mår inte bra just nu. Behöver det här.

I morgon lasse Lindh med lillasyrran. Sweet. Sen Platens och en dyngfylla med Sara. Mycket behövligt. (bra att jag pratar så här och läser missbruksvård....)

jag känner mig enbart förvirrad och den där känslan av att bara vilja dra härifrån och aldrig komma tillbaka är oerhört stark. jag borde inte känna så. men jag gör det. alldeles för mycket för att kunna släppa det. fan.

1 kommentar:

  1. Anonym8:46 em

    Äh, man måste få dyngfyllna trots att man ska bli en riktigt schysst vårdare. Och nu blir det ju en vuxen en-öl-ute-kväll och knaskväll om en vecka! Tjo!

    SvaraRadera