11 oktober 2007

tillbaka till samtiden


fick ett sms från micke precis:
"nya kent är fan sämre än en electrolux".
Jag tvekar på att jag kommer tycka det samma.
Vill hem NU och lyssna!! (och JA jag ska köpa skivan så jag FÅR fan ladda ner den)
Så här säger de om en av låtarna
”Vid din sida”
– från USA och från en ganska färdig demo. Det stora problemet med den var att hitta ett substitut till Martins första textutkast, som var på engelska. Han hade bara spelat in det för att ha något att sjunga. Vi spenderade några dagar att komma på vad man skulle sjunga i stället, det var väldigt ljudorienterat. (Jocke)
– I den finns också ett parti där vi har spelat in stormen som var där uppe i bergen. Sen är det ett piano, lite halvklantigt spelat, som ligger kvar från någon av de första tagningarna. Det fick inte vara för perfekt. Jag är glad att vi behöll det. (Markus)
– Markus har haft råångest för det där pianot. (Sami)
– Det är ett så jävla häftigt parti för att ingen riktigt har en aning om hur det gick till och varför det blev som det blev. (Jocke)

1 kommentar:

  1. Anonym8:35 em

    svar: åh va roligt med oväntade lsare! men vem är erika, hahaha, fassen känns som om jag borde veta det! hahaha

    ha dte så bra!

    SvaraRadera