28 november 2007

saknad

jag saknar dagarna då jag satt och letade efter ny musik. hade massa sidor på nätet att kolla på, sökte på dc och snokade i andras mappar och laddade ner på måfå. Många av mina favoritband som jag hittat just så. Men jag gör aldrig så längre? Varför? för att jag inte orkar? för att jag inte är intresserad? för att jag är nöjd med den musik jag har nu?

jag vet inte varför?

för när jag väl hittar ett nytt band (oftast pga tips från andra) så blir jag helt lycklig.

band Of Horses är ett sånt fynd. Andreas som tipsade mig. Och jag är kär nu. Det är helt underbar musik! jag skulle så hemskt gärna se de i vår i sthlm, men då är jag inte i sverige. lite trist. Får hoppas de kommer till någon av de festivaler jag åker på.

Den enda festival jag vet att jag ska på är Way out West. Det tänker jag INTE missa. Om det är lika bra bandsläpp och samma tema på band som i år så är jag där på en sekund. Sen är jag lite sugen på Arvika eller Hutlsfred med om nu hultsfred blir nåt vettigt nästa år. men det tror jag. De lär INTE göra om årets misstag.

jaha, här sitter jag och längtar till sommaren. Det är NOVEMBER. fan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar