10 november 2007

utvecklingspsykologiska teorier up my ass

sådär ja. 75% klart ungefär. det andra kapitlet var inte så svårt men ganska så sjukt. massa jävla teorier om att orgasmen spelar störst roll för hur vi fungerar. Att om vi inte får leva ut vår sexuella lust så blir vi psykiskt sjuka. Eller snarare så säger han att de som får leva ut sin sexualitet är friska. Alla. eeeh? Ja, jag gillar ju inte att man tolkar att alla reagerar lika på allt och så där. Sen får man ju se till att detta sades på början av 1900-talet. Det var en annan bild då. Men ändå. I alla fall; Det jag har kvar att göra nu är att sammanfatta det så att mina kära klasskamrater förstår det med när jag berättar om det. Men det gör jag fan i mig i morrn kväll. För idag har jag pluggat mer timmar i sträck än jag gjort sedan... hm .... ja i alla fall sedan lärarutbildningen 2004-2005..

jag och micke åt jättegod mat nyss för övrigt. Kycklingfile med vitlök-&-blåmögelsås med spenattagliatelli till. lite tomater och champinjoner med såklart och min (farmors) goda sallad av isbergssallad, ruccolasallad (de har jag lagt till själv), majs och sen lite olivolja och ättika som dressing. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar