9 november 2007

seg idag.
var på laakso igår med sara. skitkul!
började med en promenad till Ryd bestående av seriöst och allvarligt snack. vi såg att det inte var nån kö till HG så vi satte oss utanför ryds centrum (det är kul att kunna vara fjortis ibland) och drack upp vinet och pratade allvar. haha. sen gick vi in och då var allt allvarliga borta. jag vet INTE vad vi gjorde hela kvällen om jag ska vara ärlig. Inte så att jag har minnesluckor men känns som vi gjorde inget men massa. I alla fall att vet jag att jag var inne i logen och skulle hjälpa till att packa ihop ljudgrejjer. när jag hade snurrat ihop en kabel hade de andra snurrat ihop typ 10 var. jag var nog inte till så stor hjälp.
sen gick jag fram till sandra när hon stod och pratade med sångaren i laakso och typ skrek heeeeeeeeeeeeeeeeeeej, han gick därifrån då. haha. sorry sandra. Sara raggade på Snygga Killen, men han hade flickvän i oslo, "annars så hade han lätt velat" som hans kompis sa.
Ja det var en bra kväll helt enkelt. Tog taxi hem med grabbarna grus vid två.. Var Sara tog vägen tänker jag inte säga.
Det dansades dock lite för lite från min sida men det får jag ta igen en annan gång.

Skola har varit bra. Jobbiga redovisningar igår om tunga ämnen som sätter spår i ens tankeverksamhet. Det bästa var sista redovisningen när Nina skulle läsa upp en sak. Hon var fortfarande lite skärrad från redovisningen innan då vi sett en ganska tung film om hustrumisshandel. Läraren frågade "vad behöver du göra för att kunna fortsätta tror du?" Nina svarade "jag vet i fan. typ ställa mig upp och skrika allt vad jag kan...:" Stefan tyckte "ja men ska du göra det då?" Nina såg lite förvånad ut... haha. Men de ställde sig mot varandra och skrek allt vad de hade. Sen kunde hon fortsätta. Haha. kul. Men bra som fan. Jag älskar våra lärare.

om tre veckor kommer Marie-lousie tillbaka och har tre dagars processpass med oss. ja fy i helvete att jag kommer gråta och ha mig. Men det behöver jag ju tydligen. Vi ska väl försöka lista ut VARFÖR jag är som jag är mot mina vänner och vad det gäller att prata om känslor och allt det där ni vet. Jag vill verkligen veta vad det bottnar i..

nej nu blev det mycket skriva

en sak till. Tack M för att du äntligen öppnar dig för mig. Tack för ett jävligt bra snack i förrgårkväll. Tack för att du låter mig förstå dig lite mer och för att du vill förstå mig mer. Älskar dig. det här är vad vi måste göra..

5 kommentarer:

  1. Anonym1:32 em

    Lätt bästa bästa kvällen. Jag mår sjukt dåligt nu däremot och ska åka till Gbg. Fyra timmar på ett tåg. Spännande.

    SvaraRadera
  2. haha. lycka till. jag ska plugga utvecklingspsykologi hela helgen..

    SvaraRadera
  3. Anonym3:21 em

    jag säger bara ohhh neeeej!!
    men tur att jag inte sa "du är sccchhhnyygg!" :P haha. men kul var det!

    SvaraRadera
  4. hahahahaha. ja det är inte kul när man säger sånt kan jag LOVA dig. haha

    SvaraRadera
  5. Anonym4:22 em

    haha.. Nej jag tänkte skriva om mitt underbara och givande samtal med sångaren men jag kände att jag kunde inte bjuda på den :) Absolut, mer fest på HG åt folket!

    SvaraRadera