9 april 2008

are you happy now?

ju mer jag tänker på det så känner jag det mer och mer.
jag blir inte lycklig här.
jag kände lycka på så många olika vis under två månader och nu är det bara tomt.
jag blir inte lyckligare av en ny soffa. jag blir inte lycklig av en massa nya kläder. jag blir inte lycklig av att ha en snygg mobil. jag blir inte lycklig av att kunna duscha under varmt vatten varje dag.

jag mår bra. men lycklig? nae..

jag blir lycklig när jag ser en förändring hos folk. jag blir lycklig när jag kan göra något för någon annan som verkligen spelar roll. jag blir lycklig när jag ser barn utvecklas. jag blir lycklig när jag har chans att ge mat till de som inte kan köpa egen. jag blir lycklig av att vara runt andra lyckliga människor.

hur kommer det sig att DE, som lever under helt andra förutsättningar faktiskt, enligt mig, visar mer lycka än oss som lever som vi gör? hur kan de människorna utstråla så mycket mer energi?

jag pratar inte bara om de allra fattigaste eller de som har det extremt dåligt. jag pratar även om de "vanliga" som bor i hus och har jobb osv. även de har en helt annan livssyn och en helt annan energi. hur kommer det sig?

jag vill tillbaka. som fan. jag vill känna mig så där lycklig igen!

3 kommentarer:

  1. jeg er så enig med deg! kjenner meg igjen. fin blogg du har!

    å ja band of horses er fantastisk!

    SvaraRadera
  2. 22 år. er det noe spesielt som har skjedd? av og til klarer man bare ikke føle glede. den er kjip!

    har du kjærlighets sorg eller no? :(

    SvaraRadera
  3. Anonym7:15 fm

    Du har så rätt.. alla borde förstå det där....

    förresten, jag har hört några av hans låtar: och abolsut, jag gillar dem :)

    SvaraRadera