29 april 2008

sleepy

jag tog mig ur svackan idag med och nu känns det bättre
men snart är det dags att sova och då brukar allt kännas värre igen

kollar runt på facebook. läser och kollar bilder från kapstaden, drömmer mig bort, det är typ min räddning när jag mår så här. livet där nere var så enkelt, även att det var värre än något annat. Lite svårt att förklara. Men jag har aldrig tänkt så lite på hur jag ser ut, vad jag har på mig, hur min mobil ser ut, om jag har nya kläder, var jag sover osv osv.. Allt annat är så mycket viktigare och framför allt så är alla andra viktigare. De som inte har mobil, kläder så det räcker, mat så de blir mätta, eller någonstans att sova. Att vara ett stöd för de räckte så mycket för mitt välmående. Jag saknar att känna mig så uppskattad, att verkligen kunna göra något vettigt för andra. Något som spelar roll på riktigt

I morgon är en lång dag. 9-15 skola. 16-22 jobb.
men det är pengar. PENGAR är bra för mig nu. För att sommaren ska gå att genomlida. För att sparkontot ska växa så jag kan åka tillbaka till S.A.

jag fick en kommentar förut som sa att jag ska stanna hemma och ta hand om kärleken. Jag vet inte! för jag har för första gången upptäckt något i mitt liv som gör mig lycklig. Något jag vill jobba med hela livet. Något jag brinner för. Jag visste att min utbildning var rätt men inte att den var så här rätt. Inte att den skulle leda mig in på något så här viktigt.
Jag vill jobba med det här på sikt med. Hjälpa till ute i världen. De som spelar med liv eller död.

Men visst. kärleken ska man också ta hand om. Så jag är enbart förvirrad. jag tror nämligen inte att vi klarar av en tur till där jag är borta flera månader..

varför består livet av dessa val!!???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar