7 maj 2008

babbel

sitter på jobbet. ska jobba natt. 9 timmar kvar att vara vaken då.. pepp. speciellt när man mår som man mpr och bara grubblar, funderar, undrar och tvekar.

I alla fall. den 16 maj flyttar jag. till en billig trea med mattias. och paulina under sommaren. billigt blir det ju i alla fall. och det är ju bra om jag ska resa iväg. vilket jag hoppas.
för om saker inte ordnar sig så kommer jag åka, helt klart, då har jag inget att lämna. bara något att åka till. jag saknar alla så mycket. fick höra via sms att 7 hus brunnit upp i Phumlani, kåkstaden vi var i några gånger. Så jävla hemskt, de som har nästan ingensting har nu INGET, inget alls. världen är ju uppenbarligen inte rättvis. Jag vill bara vara där, hjälpa till, stödja, trösta och ge hopp. nu är det visserligen sommar här nästan, men jag saknar vädret, naturen, havet och bergen!

dock känns det inte bra idag. idag känns det bara skit. jag vet fortfarande inte om jag gör rätt. för det känns inte verkligt. det känns som att djurgårdsgatan är mitt hem, soffan är mitt hem, sängen, köket, vardagsrummet, badkaret, stolarna, spisen. ALLT. det är ju där jag hör hemma. fan. det är helt sjukt. mitt liv vänds upp och ner och jag vet inte alls om det är rätt.
"att du tvekar borde vara bevis nog" Jag vet inte det. Det känns mer som att tvekandet är så typiskt mig innan jag vet vad det är jag mister.

men det där märks väl med tiden.

aje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar