18 maj 2008

svammel

var ute i går också, en sväng. micke var full och hade kul så jag stannade till tre. var inte riktigt SÅ pepp på det men bättre det än att gå hem själv. det är ännu tråkigare. det är ett faktum att man inte kan bli full två dagar i rad. jag gav upp ganska snabbt faktiskt. kanske bra det. har en del att styra med idag. Tvätta, plugga och fira mickes systerdotter som fyller 6 år.

hade en diskussion igår om att man inte kan klaga klaga och klaga om man inte gör nåt åt det. jag gör dock något åt det jag klagar på. även om det är en långsiktig plan. inget jag kan göra nåt åt HÄR och NU ändå. Under tiden då? medan jag tycker saker är jälvigt tråkiga och frutrerande? då får jag väl älta det precis hur mycket jag vill? Det är det jag anser är bra med bloggen. då ältar jag liksom med mig själv. behöver jag inte tråka ut någon annan med det (förutom er stackare som förväntar er läsa nåt kul här haha)..
aja, förstod vad han försökte komma fram till igår men samtidigt tycker jag att man lever lite för kort tid för att offra saker och ting när det inte gör en själv lycklig. jag tror på nåt sätt på att man gör allt för att vara lycklig. även om jag skulle offra något för att någon skulle stanna kvar hos mig så är det ju en självisk handling, jag mår ju bra av att han stannar kvar då. Enda gången man inte är enbart självisk, tror jag, det är mot sina barn. För sina barn skulle man antagligen kunna göra precis vad som helst. Den kärleken är större än allt annat i världen..
Men nu har ju inte jag barn än så jag behöver inte tänka på det. jag behöver bara tänka på mig själv. HAHA!

mycket svammel blev det nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar