10 juli 2008

1011

hemma efter typ 5 timmar i solen med johanna och sara. trevligt. allt från c-uppsatser till konstiga sexvanor diskuterades. haha. gött.

de ska ner till 55:an och dricka öl sen, jag funderar på att hänga på men hålla mig till cola. fortfarande lite bakis från igår och kommer garanterat festa med malin i eskilstuna i morgon. lär ju inte ha den turen att vi springer på martin sköld på krogen igen, men kul kommer det absolut bli! ska bli skönt att komma bort lite, igen.

igår satt jag, nordan, sara, johanna och micke här och drack vin/öl och pratade strunt. sen gick vi till platens. kan konstatera att det för varje gång är fler och fler kukenfolk där. varför är det så? så var det inte för 4 år sedan. då var det bra folk, trevligt folk, shysst stämning och bättre musik. vad har hänt? kanske har jag blivit äldre? eller så stämmer det. pratade med två 34åringar som brukade hänga på alla krogar i stan men som faktiskt tyckte platens var det absolut trevligaste. det är kul att höra. att det finns folk som har nåt att jämföra med som faktiskt säger så.
Men när jag gick dit i början var det bara folk på platens som var där för musiken och stämningens skull. då fick man inga armbågar i ryggen eller killar som småtafsade lite oförskämt. krockade man med någon fick man en ursäkt och inte en jävla hatbläng. då var det kanske några få "platåmänniskor" som vågade sig ner för att de egentligen gillade musiken men inte vågade erkänna det för sina låtsassofistikerade vänner, alla andra vände för att de hellre gick till just platå. och varför är det inte så längre? svårt att säga. platens har väl blivit mer "ok" i den umgängeskretsen med. fråga mig inte varför. kanske efter ombyggnaden, för att det inte är lika trångt och mörkt längre... hm.. skit samma. det VAR bättre förr i alla fall.

jag är trött! ska vila lite och sen duscha för att gå ner på stan. inget kul att sitta hemma hela kvällen faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar