30 juli 2008

The Kingdom


bra jävla film.

det värsta är att jag har så svårt så svårt att se NÅT bra i Islam när jag ser sånna här filmer. Det är så svårt att tänka att "alla muslimer är inte så". Jag VET ju att det bara är extremister eller hjärntvättade tonåringar (fy fan för det förresten, att uttnyttja barn till att föra ett krig) som beter sig sådär.. Dock är det mycket med det amerikanska (kristna) som inte är helt ok i filmen också om man tänker efter. Hela filmen har ju faktiskt ett "budskap" i att både amerikanerna och muslimerna säger "vi ska döda de alla" för att lugna ner sig. Det säger en del. jaja, en bra film i alla fall som satte spår i min tankeverksamhet...

det kan inte vara kul att se såna här filmer med mig. jag sitter och svär och skriker och pratar för mig själv och blir så arg så arg... :)

2 kommentarer:

  1. Anonym12:50 fm

    jag tror min hjärna explodera när jag läste det här för just nu blöder det ur mina öron...

    SvaraRadera