14 juli 2008

lycka?

en viss herr Berg har sagt att han tycker att lycka är mer privat än sorg. Att riktig lycka delar man med sina närmsta, men sorg det är lättare att dela med sig av till alla. Därav är hans texter ganska mörka trots att han har fru och barn och är allmänt lycklig.

Jag förstår exakt vad han menar. För ni som inte känner mig och läser här måste tro att jag är världens mest sorgligaste, ledsna människa. Men det kan vara så att det som verkligen får mig glad och lycklig är inte alls lika lätt att dela med sig av och jag kanske faktiskt inte heller vill dela med mig av det.

tåls att tänka på.

ett annat citat från J. Berg är "man ska aldrig gå och lägga sig, för man vet aldrig vad som händer senare" (typ så.. orkar inte ta reda på exakta orden just nu)
Det ska tilläggas att han kom fram till det efter att ha åkt hem till hotellet en festnatt i USA och då missade efterfest med Depeche Mode sångaren. Depeche Mode kan vara ett av de band som influerat Kent mest genom åren. haha. ganska kul historia. Tänk er själva när de andra kom hem och sa "haha, vet du vad du missat inatt?"

Nu borde jag sova. men kan fan inte. varför är det så inåtahelvete tråkigt att gå och lägga sig för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar