14 september 2008

sunday!

Idag då. Söndag. Har pluggat lite nu, om ART - en behandlingsmetod man använder sig av för att lära intagna/patienter/boende hur man hanterar sin ilska bättre, få bättre social kompetens, högre moraliskt och etiskt tänkande osv osv. Jag tror det är väldigt vanligt bland unga män och det verkar vara en populär behandlingsmetod och jag gillar den. Mycket diskussioner, levande exempel osv.

Har KBT kvar (kognitiv behandlingsterapi), men det får bli lite senare. Ska slappa nån timma nu, sen till farmor och äta. gratis mat och lite prat med pappa, åsa och nadine är alltid trevligt. Tur att farmor finns. :)

vaknade med en bra känsla i magen idag. tycker om när jag gör det. det är inte så ofta. men en bra dag hoppas jag på.

1 kommentar:

  1. Anonym8:38 em

    Haha. Vet du... jag sitter precis och läser om ART just nu. Eller... jag har tagit en liten paus i mitt icke-intensiva pluggande...

    SvaraRadera