17 oktober 2008

dagens goda gärning

var på väg till stan när jag passerade nygatan/apotekaregatan. där låg en väska mitt på gatan. alla gick förbi, jag tog upp den. kändes lite jobbigt ifall ägaren var i närheten och trodde jag skulle sno den. tittade i den och där fanns mobil, pengar, plånbok, legitimation m.m. ringde nummerupplysnigen och ringde upp. inget svar. gick och fikade med johanna och ringde lite senare. världens sötaste tant svarar och säger "oh, kära lilla du". så jag gick hem till henne, då hon bodde nära stan, för att lämna tillbaka väskan. hon och hennes man öppnade och det första de sa var "finns det verkligen så här ärliga människor?". fick 500 kronor av dem, som jag inte ville ta emot först, men de insisterade. och visst, skaffa nytt leg, ny mobil osv går ju på några hundra och dessutom en massa besvär för en gammal tant som henne. det kändes bra i mig och jag gick och köpte ett par jeans för hittelönspengarna. bra start på dagen! :)

jag har kommit på att jag aldrig skriver med stor bokstav i början av ny mening. ganska illa. men det är ju så jobbigt att hålla in shiftknappen.

har varit och solat nu, ska hoppa in i duschen för att sen bli hämtad av pappa för att åka till mjölby och storasyster som fyller 31. sen direkt därifrån till erika för att se idol, dricka vin och prata skit. lars ska enligt aftonbladets utsände göra ett fenomenalt framträdande med U2:s One. Hoppas han har rätt! Han har lite att bevisa efter förra veckan.

Annars? jo då, det är bättre nu med allt. eller, det KÄNNS bättre i alla fall. som jag sagt till folk; det blir som det blir, jag orkar inte tänka för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar