10 oktober 2008

gött

det var verkligen skönt att komma ut lite. jävligt rask promenad och jag blev rätt svettig, det är ju bra! känns att man gjort något. sedan ringde de från simhallen, det har nämligen varit strul med mitt simkort. tydligen har det inte dragits en krona på autogirot så jag har tränat gratis i ett år. det tackar man för hehe. de krävde inga pengar så det var bara fortsätta träna som vanligt till skillnad att det kommer dras 215 kr i månaden nu. det är ett bra pris det för oss studenter. simma, träna, träna i sporthallen. finns nog inget billigare alternativ i linköping. 299 tror jag för de som inte studerar. om någon är pepp att hänga på så blir jag glad. alltid lättare att träna om man är två.

nu är jag hemma och ska ta tag i städningen. ska bli rent här hemma tänkte jag! ordentligt. jag är jävligt bra på att städa lite halvdant, men nu ska jag fan damma av och allt sånt med. duktigt va?

ikväll blir det alltså idol hemma hos frida. innan det ska jag laga god mat till mig o micke, lite bulgur, kyckling och sallad får det bli. ibland är vardagen helt ok och det är skönt att känna det. jag är ju annars ganska rastlös och uttråkad av den. men just nu, just idag, trivs jag med den.

att promenera och att sola, det är två perfekta tillfällen att rensa tankarna. det är nog det jag gjort idag och därför känner mig lite bättre till mods.

förresten, jag tror min blogg är bra nu, att jag trivs med den. äntligen. den ser bra ut på min dator i alla fall. sen brukar det ha med upplösning på skärmen och sånt att göra också. men den får duga ett tag framöver nu.

jaha, slutbabblat nu!

2 kommentarer: