23 oktober 2008

scchh!

det är lite synd ibland att man har tystnadsplikt för det är mycket jag skulle vilja berätta.. från praktiken alltså.

men ni kanske kan tänka er själva. de är 16-18 år gamla, är helt ensamma när de kommer hit. kan inte språket, förstår inte kulturen. tjejerna höll på att dö när de var på ikano och såg halvnakna skyltdockor, de skrek "haram haram" och höll sig för ögonen. haha. I alla fall, ni kan ju tänka er, de ska lära sig ta hand om sig själva, anpassa sig till skolan, livet, språket allt. Samtidigt går de och bär på olika historier, olika livsöden, det ena värre än det andra. De väntar på att få asyl och vissa av de har fått sitt första avslag. Vad allt detta gör med de här ungdomarna, det kan ni kanske räkna ut lite grann. Det är ibland rena kaoset, men samtidigt så jäkla kul. Jag trivs. Har redan fått erbjudande om att bli timvikarie. Hoppas få jobba lite över jul och nyår. Bra pengar!

Jag var och körde bodytoning förut, det var mycket jobbigare än sist, och svårare. Det var en kombination som bara inte ville fastna. När jag kom hem hade micke köpt pizza, jag åt en fjärdedel sen sa min mage ifrån. Om det var maten eller pga min jävla mensvärk det vet jag inte. Men bra det, ska inte äta sån där skit ju!

Jaha, I morgon är jag 24 år ung då. Känns väl ok. Ingen åldersnoja i alla fall. Ska bli kul att fylla 25 känner jag. Fråga mig inte varför, men det känns som en bra ålder. haha.

I morgon är det ABBAtema på Idol, vad jag tycker om det vet jag inte riktigt..

Nu ska jag kolla på Step Brothers. vet inte om det är en film för mig. Will Ferrell är ju alltid rolig förstås men ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar