26 november 2008

En onsdag.

Igår var jag på praktiken och jag kan inte sluta att berätta för er jätteintresserade människor hur bra jag trivs där. Jag har hittat nåt jag kan tänka mig att jobba med länge. Jag ska ha min sista praktikperiod i vår och jag skulle kunna välja att göra den inom nåt helt annat för att "prova på". men samtidigt vill jag bara ha mer och mer kunskap och erfarenhet inom detta område. Alltså, typ, killar i åldern 13-20 med olika bakgrund. Inte "sjuka" människor utan kanske bara lite sårade, ensamma, med traumatiska upplevelser. Barn/ungdomar som man kan nå fram till, göra en skillnad för på ett sånt plan som gör att man verkligen känner att man kanske kanske räcker till lite i alla fall.. Nu menar jag inte att man inte hjälper andra människor på instutioner osv, men jag tror inte JAG är så intresserad av behandlingsarbete på det planet.. Jag trodde inte jag skulle känna så här, redan vid 24 års ålder. För jag tycker det är ganska tidigt att känna så redan. Visst är det det? jag tänker att folk som börjar plugga direkt efter gymnasiet kanske gör en jävla tabbe. För man ändras ganska mycket efter 20 och framåt, rent mentalt och hur man ser på saker och livet. Att ta studielån i flera år och sen vid 25 inse att det inte alls var det man ville, det är ju ingen hit. Men jag tror faktiskt jag hittat rätt nu, i alla fall rätt linje.. Sen finns det ju alla möjligheter att utveckla det här i framtiden.

Jag säger det lite till min lillasyster som är 21, som ibland verkar lite stressad över att hon inte vet vad eller om hon ska plugga/resa osv.. Låt det ta den tid det tar. Du har massor tid på dig!!

Jag spelade guitar hero 4 igår med Micke. Jag var bättre än honom på trummor! Det ni. Det trodde jag inte! Han försökte även få mig att spela Little Big Planet, men det var jag lika dålig på som alla andra 3 och 2 dimensionella platformspel. Tacka vet jag 8-bitars och 16-bitars nintendo!

Har varit på kurs/handledning på mitt assistentjobb idag och det var massa intressant! Fick veta hur och när S som jag jobbar hos fick sin cp-skada. Jättegivande och man fick en helt annan förståelse för hur folk omkring och S själv reagerar och agerar.

Nu ska jag laga mat och kolla Prison Break. Ikväll ska jag ner på Platens och dansa lite med Pia och Kajsa innan de åker till Åre i morgon och stannar i 5 månader. Gonna miss you!

1 kommentar:

  1. Anonym4:37 em

    Lätt ses där, eller om du vill komma hit innan & hänga med tjejerna? vore kul. puss

    SvaraRadera