24 november 2008

sola med alkoholister

Jag var och solade nyss. När jag legat ca 15 av mina 20 min så kommer det in massa folk i lokalen. Jag hör knäppande av aluminiumburkar, och de pratar väldigt högljutt. Insåg ganska snart att det var ett gäng alkoholister som flydde kylan. När de började prata om hur lång tid det var kvar på min soltid började jag faktiskt bli lite nervös. Jag vet att alkoholister oftast är de trevligaste och snällaste människorna som bara vill göra så lite väsen av sig som möjligt. Men det blev faktiskt lite obehagligt. Så, jag ska vara ärlig, jag lade mina pengar i mina skor och mobilen innanför tröjan innan jag gick ut.. När jag kom ut så var de såklart trevliga. De frös helt enkelt. De frågade varför jag solade och då sa jag att jag ville förbereda mig inför sydafrikaresan. De frågade vad jag skulle göra där, jag svarade Jobba med människor som bor på gatan bland annat. När kvinnan som satt där sa Jag bor på gatan, vad ska JAG göra?.. så blev jag lite ställd. Kändes helt plötsligt dumt att åka 5000 mil bort för att hjälpa människor när det finns de som bor här som behöver hjälp. Jag försökte skylla på att då får jag ju lite sol och värme på köpet. Jag önskade de en trevlig dag, sen gick jag hem... Med lite tankar i huvudet om hur bra jag har det, egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar