19 december 2008

göddigt dööö



Jag öppnade mina lönerapporter idag. Jag blev glad! Jag har fått löneökning på assistentjobbet från 102 i timman, till 110. Och jag blev ÄNNU gladare när jag insåg att med 2 löner plus CSN får jag 12 000 denna månad. Det betyder att jag kan lägga undan 5000 utan större problem till Sydafrika OCH ha råd att åka till både Lollo och Malin under jul o nyår. Fy fan vad glad jag är nu. CASH IS KING. Någon som inte håller med? haha. Jag brukar ju tjata om denna materialism, den står jag fast vid att den suger, men när man inte kan GÖRA vad man behöver och mår bra av, då är det inte kul längre ÄVEN om barnen i Afrika svälter. SAKER behöver jag inte. Men mina vänner och sol, det behöver jag fan! Dessutom är 100 svenska kronor 118 sydafrikanska rand. och för det får man ungefär lika mycket som man får för 250 kr för här hemma.. PEPP!

Wooohoooo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar