26 februari 2009

tjohooo. jag har det bra

2009-02-24 & 2009-02-25

Oh my Lord vad det har varit varmt idag. Strax under 40 grader och gassande sol. Jag var i soppköket och sen tog jag tåget till Margarets House. Det var sjukt varmt på tåget, det har sällan tidigare varit så skönt med en iskall dusch efter jobbet.

- Hi, one ticket to Retreat please.
- And which class?
- 3rd please
- Are you sure????
- Yes, I have company…

Som vanligt så får man frågan här. Och som vanligt så svarar man med en ursäkt. Hade jag sagt att ”ja jag vill åka tredjeklass,för det är billigare” så hade jag blivit dumförklarad. Jag orkar inte det. I början var jag mitt vanliga envisa jag och skulle såklart ”stå för” att jag faktiskt åker tredje klass ÄVEN att jag är vit. Nu spelar det bara roll för mig själv, inte vad andra tycker. Det finns vikitigare saker här att lägga ner tid och energi på när jag är här.

Soppköket var ok, inget speciellt hände. Hängde mest och spelade pingis och pratade med folk. Jag har tagit lite kort därifrån nu i alla fall som jag ska lägga upp snart! Lovar! Jag gick med Ronnie och handlade mat till henne och hennes kompis. Jag litar på Ronnie, alla som träffat henne vet att det kan man göra. Så, det blev lite ägg, mjölk, tomater, bananer, avokados, kaffe, en tvål och kyckling. Ingen fara att hon bara skulle sälja vidare varorna.

Jag har fortfarande inte sett skymten av Chevonne, ni vet hon som jag sprang på, på Long Street förra Lördagen. Jag undrar hur hon mår. Att hon inte kommer till soppköket får mig att tro att hon mår sämre än vanligt. Att hon inte vill visa sig bland folk på samma sätt. Men vad vet jag. Jag hoppas hon dyker upp snart.

På Maragrets House har jag planerat lite för veckan. Det blir filmkväll på fredag och åka och bada på Lördag. Jag är så otroligt tacksam för pengarna som Irina samlat in från vänner och bekanta, de gör att jag kan göra så mycket mer med killarna. Ska komma iväg på fotbollsmatch och bio med innan jag åker hem.

Jag har inte jättemycket att tillägga. Jag mår bra, har det toppen. Men det har faktiskt smygits sig på lite hemlängtan då och då. Det går över ganska snabbt dock. Jag känner att jag har en del bra saker att komma hem till den här gången. Förra året var det bara så jävla mycket förvirrat som jag inte ville ta tag i. Det är mer lugn och ro i mig nu!

Än en gång tipsar jag om Rebeccas resedagbok (alias rebeccas). Hon skriver mer om sitt barnhem och känslor och hon är väldigt duktig på att sätta ord på det. Hon har fått flera kommentarer om att hon borde skriva en bok..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar