3 maj 2009

sunday bloody sunday

Idag är det en riktig Söndag. Jag ska bara göra en massa "stannahemmasaker". Städa, diska, plugga. Ska börja finslipa lite på boken som jag och Johanna ska göra för att samla in lite pengar till vårat projekt till Sydafrika. Annars ska jag inte göra ett skit, så lite som möjligt.

Ska iväg 3 dagar till skogen i morgon, med skolan. Ska på sista processpasset. denna gång ska vi ha förberett en familjekarta som beskriver min familj i 3 generationer. Jag och syskon, föräldrar och mor&far-föräldrar. Psykiska sjukdomar, missbruk, våld, skiljsmässor, ja allt dåligt som kan ha påverkat hur min familj och JAG ser ut idag. Självklart till den grad som JAG vill berätta om för nån annan. Vi ska ju inte prata om det inför hela klassen, utan i små grupper på högst 4 personer. Ka vara sjukt nyttigt det här, förra passet gav mig en hel del funderare, saker jag tyvärr inte gjort något åt än. Men det kanske kommer en dag..

Nu ska jag plugga lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar