20 juni 2009

dagen

Det har varit en jättebra dag på jobbet. Först som sagt grill vid Bergs slussar, sen blev det forboll med en hel hög av grabbarn, jag stod upp ganska bra. Ganska kul när 17åriga invandrarkillar säger "duktigt Tania, du är bra". Kommer ihåg i höstas när jag var med och spelade inomhuscup, hur skeptiska de var till att ha med en tjej på planen. Men det gick fint, tills de tog mig på riktigt allvar och började tacklas, då flög jag in i ribbstolarna och stukade handen och kunde inte använda tre av mina fingrar på tre månader, haha. Man ska vara försiktig med att vara katig.. Men det var det värt. :). Senare idag bakade jag först sockerkaka med tjejerna och sen bullar med en av grabbarna. Nu hänger jag vid datorn och väntar på att få gå hem.

Annars är det väl sådär lagom bra. Ett moln av ångest hänger över mig. Mycket för att många av mina bra vänner mår så dåligt som man bara kan göra idag. Mordet på Öland inatt. Det var deras barndomsvän, en i gänget, en närastående. En person som jag träffat på några gånger, men inte känner. Dock känner jag för mina vänner som sörjer något oerhört just nu. Det gör ont att tänka på hur de mår i nuläget. Läste Rebeckas och Pias bloggar förut och tårar rann från mina kinder. Finner inga ord. Men som sagt, tänker på er!

Lite ångest över andra saker med, kan inte sätta fingret på vad. Det känns bara fel på något sätt. Kanske jag som övertolkar och inte vet hur jag ska hantera det. Som vanligt. Jag som varit bra på att inte förstora upp saker så mycket sista tiden. Skärpning!

Snart dags att gå hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar