7 juni 2009

South Africa <3

LÄNK

Min resa jag vunnit. Det är nästan så jag glömt bort den. Däremot så står det att jag funderar på Brasilien, Ghana eller Thailand, men det vet ni ju, att så är inte fallet. Jag kan inte kasta bort chansen till att fortsätta arbetet med människorna på gatan i Kapstaden nu när jag äntligen fått deras förtroende på riktigt. Det var sådan skillnad andra gången, när jag kom tillbaka. De fick se att jag verkligen kom tillbaka. De är så vana vid folk som lovar saker, som säger de kommer tillbaka men aldrig gör det. De är vana vid vissa volontärer som är där bara för att uppfylla en del av sig själva, inte är där för deras skull alls. Så, jag ska åka tillbaka och jag ska fortsätta arbetet och försöka förlägga det utanför soppköket med, arrangera saker på eftermiddagarna osv. Det kommer bli underbart det vet jag. Dessutom vill jag inte åka till ett nytt land, en ny plats och binda upp mig känslomässigt med människor där med. Det var även bara Brasilien som hade jobb med äldre barn/ungdomar och där kan jag inte språket. Jag vill inte jobba med små barn, det är inte min grej, inte alls..

Ett problem bara, jag har inte mycket jobb i höst. Jag som vill spara MASSOR pengar.

GE MIG ETT JOBB NÅGON.

Jag ska söka jobb som aldrig förr, nu under sommaren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar