8 juni 2009

tankar

Sitter här och de tre nätterna som jag bävat för är snart över. Det har inte varit jobbigt alls. Tack vare Helena, Micke, Gudde och en hel del andra som sysselsatt mig via msn. Bra skit det där med internet. Jag har inte suttit och analyserat sönder mig själv om nätterna som jag trodde jag skulle göra. Har däremot haft vettiga snack med framförallt Helena om saker. Det är bra att få andras åsikter och få lite perspektiv på saker och ting. Jag är ju en expert på att analysera saker och framförallt mina känslor. Har mycket svårt att ta en dag i taget. Vill veta vad jag känner, vill veta vad jag vill.

Sen är det mycket annat som snurrar i huvudet nu som stressar mig. Pengar, jobb, resan. Hur ska det gå? Kommer det lösa sig tillslut? Jag brukar alltid tänka att det gör det. Men från att varit sambo och alltid kunna hjälpa varandra i sånna här lägen till att stå helt på egna ben nu, det är lite skillnad. Dessutom sätter jag Björn i skiten om jag blir arbetslös och fattig. Jag får lite panik när jag tänker på det. SÖKA SÖKA jobb som fan nu under sommaren. Någon som har tips?

Pia är på Gotland nu. Hon kommer saknas här, det ska jag lova! Jag är glad att jag har Sara kvar i stan hela sommaren i alla fall! Och alla ni andra med. jag är jävligt glad att jag har alla er, för jag hade aldrig tagit mig igenom det här (är väl inte halvvägs än men på väg) utan er. Aldrig. Många tror att jag är stark, de flesta säger det. Men när det kommer till mitt känsloliv är jag allt annat än stark, då är jag så liten så liten och så jävla vilsen. Puss på er alla som orkar med mitt tjat, mitt analyserande, mitt ältande och så vidare. Ni är guld värda.

2 kommentarer:

  1. <3
    Mig har du ALLTID kvar. Och framförallt i sommar :).

    Ser fram emot gött häng. Om vi någon gång lyckas tajma våra tider. Haha. Jag kommer hem på torsdag och ska skriva tenta hela helgen. Men fr om måndag så bör jag vara mer skolfri än tidigare iaf.

    Puss

    SvaraRadera
  2. ha ha. jag är med lite ledig efter helgen. tror jag är ledig mån - onsdag, och även fredag (midsommar).. vad ska du göra midsommar?? jobba??

    SvaraRadera