24 september 2009

bättre än allt it is

Jonathan Johansson, kanske den som sätter ord på mig, nu, bättre än nån annan

Vi har kommit hit
ingen väg
tillbaks
stora drömmen är
genomskinlig

Låtsas som om allt är som det ska
och som om
allt är vackert
alla vill ha hela världen

Ta vad du vill ha
och lär dig
hur man blundar
vi är fria nu
genomlysta

Vi har kommit hit
ingen vill tillbaks
vi vet
hur man gör
att man måste

Låtsas som om allt är som det ska
och som om
allt är vackert
alla vill ha hela världen

--------------

Jag har längtat efter våld
efter hämnd
och mer förnedring
men den stora, stora rädslan
är inte här ikväll
det ekar mellan husen
ingen rörelse någonstans
bara fina
tunna ljuset
mellan våran värld och din

Aldrig, aldrig ensam, alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

-----------

Så faller snön
och vi
som inte orkar
ska vi gömma oss
i månader
ska vi sakta blekna bort

Beskydda mig
från vad jag vill ha
innan jag gör mig illa
innan jag gör mig illa

Ur ingenting
kommer ingenting
och vad skulle vara rätt
om ingenting är fel

När snön försvinner
är det vi
som ligger kvar
med listan
under armen
med alla dom som
aldrig sa förlåt

Beskydda mig
från vad jag vill ha
jag ville göra
dom illa
jag ville göra dom illa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar