9 september 2009

jag är så blödig.

Jag bad Irina skriva ett rekommendationsbrev som jag kan skicka med när jag söker stipendiet. Jag började fan gråta. Det var så fint skrivet och dessutom väckte det en massa känslor :

På våren, 2008, volontärarbetade jag i Kapstaden tillsammans med Tania.
”Youth at risk” hette programmet, vilket innebar två halvtidstjänster, på ett soppkök, och på ett ungdomshem för tonårspojkar.

Jag uppfattade Tania som en orädd och ambitiös tjej, Hon fick snabbt en god kontakt med de mest inbundna tonårspojkarna, och var inte rädd för att säga ifrån på skarpen när det behövdes. Hon var pålitlig att arbeta tillsammans med och på många sätt var hon min trygghet.

Tania är enligt mig en känslosam tjej med ett jättestort hjärta. Det var jätteroligt att arbeta ihop med henne, och jag hoppas på att få göra om det inom en snar framtid.
Jag ger henne mina varmaste rekommendationer, för hon är verkligen en värdefull resurs hos pojkarna nere i Kapstaden.

TACK Irina. Mitt brev om dig hade sett ungefär likadant ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar