28 oktober 2009

Dryga eller roliga

Ni vet ju vad jag tycker....
Lite snack med Kent i aftonbladet:

Fredrik Virtanen skrev nyligen en krönika om att alla landets stora artister är sura. Själva grunden till den iakttagelsen var ni.

Jocke: Han använder ofta oss som exempel. Jag tycker han borde släppa sin jävla fixering.

Har ni förståelse för att folk tycker ni är sura?

Sami: Nej. Alla som vi jobbat med och de som träffat oss säger att vi är de största komikerna.

Jocke: Haha, det är sant! Det finns en hel del humor i det vi gjort, men folk hör inte det eftersom vi varit så jävla seriösa tidigare. Det finns ju en 90-talsironi bakom mycket av det vi gör.

Men varför åka helikopter till Hultsfred eller skicka pressbilder på sig själv i borgerlig 1800-talsmundering, om man vet att folk kommer att uppfatta det som drygt?

Sami: Då har man ju lyckats. När folk tänker: ”Vilka tror de att de är som står där i medeltidskläder?”.

”En klassiker”

Ni har inget emot att uppfattas som dryga?

Jocke: Nej, jag älskar det. Helikoptern i Hultsfred är ju en klassiker. Det var så jävla roligt och det var bara därför vi gjorde det.

Att kalla till pressträff i Berlin är det ytterligare ett exempel?

Jocke: Det finns det faktiskt en kulturhistorisk gärning bakom. Det har gjorts så fantastiska saker i det här rummet och det är viktigt att man visar det. Men om folk tänker: ”Who the fuck do they think they are?” så är det underbart. Jag älskar den grejen.

1 kommentar:

  1. Jennifer2:51 em

    haha satt och skrattade för mig själv här på jobbet när jag läste intervjun!

    SvaraRadera