27 oktober 2009

talk to me

Tänk vad lätt det kan vara att lösa saker. Genom att PRATA. Jag har levt senaste fem åren med att få lära mig att man inte ska prata ut om saker, att man ska sova bort problemen, och det sitter i min skalle tror jag. Att det går att låta saker rinna ut i sanden och sen går det över och glöms bort. Jag har nog levt så hela mitt liv om jag tänker efter. Det var lite så under hela min uppväxt med, prata om känslor och hur man mådde eller om man var arg, det var inget vi gjorde.. Jag måste börja fatta att det är ett måste, med kommunikation. Det löser så mycket.

Den här gången krävdes det inte många ord, men en veckas frågetecken och ångest försvann på några sekunder. Tänk vad lätt det kan vara. Som vanligt var det inte jag som tog tag i det och det stör mig. Jag måste börja ta tag i sånt där jag med, vara den som bryter isen och tar upp saker.

Men det viktiga just nu är att saker och ting känns rätt så bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar