21 oktober 2009

twenty five

Jag fyller 25 på Lördag. Funderar lite på var jag är i livet. Vad jag "borde" göra eller inte göra..

Vem är det som säger att man borde kommit längre vid 25 års ålder?
Och vad är egentligen definitionen av ordet l ä n g r e..

Innebär det att du som kommit längre skaffat dig en lägenhet i din barndomsstad, går till ett jobb där varje dag är den andra lik och att du väntar ditt andra barn med din gymnasiekärlek? Egentligen längtar du bort till spänning och utmaning i din vardag men du har ju allt du egentligen behöver..eller?
Du lever i trygghet och är nöjd med vad du åstadkommit. Eller önskar du kanske att du kunde ta dig lite mod och våga chansa här i livet?

Jag är nog ganska nöjd med mitt "jag har ingen aning om vad jag gör om ett år" liv

5 kommentarer:

  1. Jag tror att det är upp till var och en att avgöra var du är i livet. Känner man missnöje bör man försöka förstå om man egentligen ÄR missnöjd eller om samhällets krav gör mig missnöjd. Är det det senare alternativet är det ju bara att stoppa upp missnöjet nånstans. och om man ser någon annan leva och känner avund och självförakt för att man själv inte kommit så långt bör man tänka efter, vill jag verkligen leva så??? Eller är mitt liv precis där jag vill vara! Jag tycker det verkar som om du är nöjd med vart i livet du är och då är det där du ska vara. Oavsett hur gammal du är! grattis i förskott! Kan tyvärr inte komma på festen!

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med dig. Jag skrev det mest för att jag vet en del har förväntingar på vad man ska göra eller inte göra när man "är så gammal som mig". Jag tycker INTE det är fel att bo i sinbarndomsstad o ha två barn när man är 25, MEN det är oftast de som klagar på "sånna som mig" och det tror jag har med avundsjuka att göra.. Att de önskar de också var lite mer fria och fått ut mer av livet kanske än vad de fått? Jag tror många är lyckliga dock som lever så redan vid 20 årsåldern.. Men jag ahde nog inte varit det.

    TACK!!! synd du inte kan komma! puss

    SvaraRadera
  3. Har du uttryckligen hört en 25 åring i den situationen klagat på "såna som dig" eller är det kanske en egen rädsla som ligger till grund för ett antagande?

    SvaraRadera
  4. Nej jag vet många i min kära hemstad som tänker och tycker så, att man ska inte flamsa runt, festa och bara göra "ingenting" hur länge som helst.

    SvaraRadera
  5. "hur länge som helst" det vill säga inte när man är 25 och borde vara "vuxen"

    SvaraRadera