6 november 2009

cat in a hat

Jag ska aldrig skaffa katt. Så är det bara. Jag är för bekväm. Orka tömma kattlådan, orka dammsuga runt lådan varje dag (antagligen flera gånger om dagen), orka klippa klorna, orka ha hår lite överallt. Dessutom, det som är jobbigast, är att bli väckt fan var och varannan natt/morgon av att den springer omkring och leker med diverse saker. Sen får vi inte glömma när den springer sönder glas, klöser på möbler, kissar/bajsar på fel ställen, jamar utanför dörren tills man blir galen osv osv...

Allt det här väger INTE upp mot att den e söt och snäll och gosig ibland.
Bara när den är någon annans, så man i alla fall slipper några av de negativa delarna. Då kan jag leva med det, som jag gör nu :)

Nej, ska jag lägga ner massa energi på ett levande väsen, då ska det fasen i mig vara ett barn.

----

Gick upp sju idag för att tvätta! Fy fan. Men var tvungen, alla underkläder var fan skitiga. I alla fall som är bekväma och inte ser ut som skit. Dessutom är jag ju tvättoman och måste ha alla favvokläder rena inför helgen. Vill kunna välja vad jag vill.

Ska på arbetsintervju om 1,5 timma, spännande. Sen ska jag och Erika träna lite, jag ska ta det lugnt dock, blir mest styrka, för min hals och förkylning är inte på topp. Eller, jo, förkylningen är fan i mig på topp. Usch. I eftermiddag/kväll ska jag och Martin ta en långdag. E dag med massa musik, häng på mitt flickrum och lite för många öl. Tänkte ta det lugnt idag men hans ide lät roligare! Hoppas på häng med Johanna sen lite senare med.

Thats it. Nu ska jag käka frulle.

1 kommentar: