10 november 2009

måndagar

Igår var det måndag. Jag, Martin och Linus försökte hitta på något att göra. Något skoj som man inte gör jämt annars och som inte har med alkohol att göra. Vi tänkte simhallen, men hopptornet var stängt så då kändes det meningslöst. Vi tänkte Laserdome, men gick inte heller. Vi tänkte TP, men fick inte tag i nån att låna det av. Vi tänkte lite allt möjligt men fan... Vi åkte omkring i Linus bil, käkade ute på Tornby. Ringde Oskar, åkte och hälsade på honom. När klockan var sju så "nehe, ska vi gå ner och ta en öl på stan eller". Hooka upp med Per, Christian och lite senare Johanna.

Så, så blev det. En tur till 55an, då Ågatan var fullt av folk. Blev visserligen en trevlig kväll. MEN att det ska vara så svårt att hitta på nåt skoj en vardagkväll! Jag och Linus snacka lite om det där. Jag är van från tiden jag varit i Sydafrika och han från alla gånger han säsongat i Sälen. Man är så van att göra nåt varje dag, nåt skoj, nåt socialt och alltid ha nåt på G liksom. Vardagen med att sitta hemma ensam framför tv:n existerar inte då. Det kan ibland vara svårt att anpassa sig till det när man kommer tillbaka hem. Rastlösheten är otroligt jobbig vissa dagar.

Jag tycker i alla fall det är najs att kunna göra saker även på vardagkvällar, att sysselsätta sig lite. Idag har jag varit och tränat, så nu är jag tillräckligt trött för att somna. I morgon kväll ska jag jobba. Men torsdag kväll då? Nån som vill hitta på något då kanske?

Restless!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar