26 november 2009

sådär

Kommer bli en lugn kväll på jobbet, precis vad jag behöver. Är dödstrött. Kom hem vid sex i morse, hängde på Jocke och hans kompis till deras hotell efter Platens och snacka en massa minnen från 2004. Sjukt kul att prata med honom igen. Får se, kanske åker upp till Örebro och hälsar på i vår?



Jag, Pia och Erika hade en toppenkväll igår, med massa bra prat om precis allt och lite till. Men mycket relationsnack, både familjerelationer, vänrelationer och kärleksrelationer. Jävligt givande och det är två kloka tjejer det där. Det märks att man börjar bli äldre och se saker på lite annorlunda sätt mot förr, när man var 19-20 år. Man visste inte så mycket som man trodde då, hur mycket man än varit med om... Självinsikten och självdistansen var inte alls den samma som den är nu. Jag känner redan nu hur glad jag är att ha Pia tillbaka i stan, som hon själv skrev, så är det som att man sågs förra veckan, trots att det gått månader och man bara tar vid där man slutade sist man sågs. Det har jag alltid sagt, det är sådan vänner jag uppskattar. Som jag behöver.



Jag sitter och kan inte låta bli gå in på facebook hela tiden, kolla Någon sida, hela tiden, som om det skulle ge nåt? Tänker att jag ska få se nån uppdatering, nåt tecken på vad som helst, men vet verkligen inte vad? Det är bra att jag inte kommer ha internet dygnet runt i Sydafrika, det är nyttigt för mig. Ska försöka att använda det så lite som möjligt och när jag använder det, mest för att höra av mig till folk och hålla andra uppdaterade om hur jag mår och vad jag gör. Inte timmar av facebook och msn, inte ofta i alla fall! Jag behöver släppa på kontrollen.



I morgon är det jobb 7-15, sen ska jag försöka handla allt som jag behöver inför resan så det verkligen bara är packandet kvar sen!

skriver säkert mer ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar