6 december 2009

På plats!

Äntligen lite ledig tid och tillgång till internet.

Allt är bara fint med mig!

I torsdags när jag kom fram blev det vila och dusch. Sen gick jag och Tomas och tog ett glas vin. Thomas är från Sverige, i 50årsåldern, och kommer vara i soppköket med mig. Skön snubbe som varit med om en hel del och vi delar väldigt många åsikter och tankar om livet och sånt där ni vet :)Damian kom förbi på en öl också och vi blev kvar en stund. Det hela slutade med att jag och Thomas delade på 2 flaskor vin. LISTFARLIGT!

Fredagen var ledig dag, men jag bestämde mig för att åka in till soppköket en sväng i alla fall. Jag ville inte vistas i stan resten av helgen om jag inte varit där och sagt hej innan. Man springer ju på gatubarnen här och där i stan och det skulle kännas för jävla dumt om jag var tillbaka utan att ha sagt det till dom först!

På eftermiddagen åkte jag till stranden en stund, fy FAN så skönt det var att bara ligga och slappna av. Det gick dessutom att bada på Clifton för en gångs skull, det brukar vara svinkallt där! På kvällen mötte jag upp Dinah, en svensk tjej jag pratat med via min blogg/facebook. jag var dock svintrött och gick hem redan klockan halv tolv och somnade som en stock!

Lördagen var det dags för en tur till vinlandskapen! Sjukt fint. var på lite vinprovning med, känns bra, nu har jag klarat av det med. Hej Turist! Men fan, de har goda viner här kan jag lova.

på kvällen var jag återigen sjukt seg, antagligen av värmen som jag inte är van vid än. Så jag och Maria, en tjej från Spanien som också är volontär och bor i samma rum som mig, gick och kollade på Barcelonamatchen. Barca vann och Zlatan gjorde mål, allt var som det skulle :)

Just det, vi var i stan en liten stund först. Det var ju nämligen dragningen till VM, vilka lag som ska möta vilka. DET VAR HELT JÄVLA GALET. Long street, den stora partygatan, var avstängd och man kom inte in, det var för mycket folk där inne. Det var folk överallt och det gick typ inte ta sig fram. Alltså, jag börjar inse nu hur de kommer vara under VM nästa år. HELT SJUKT! Jag ska lägga upp en film en annan dag...

Idag har det bara blivit stranden och internet, bra söndag!

Jag orkar inte skriva mer just nu, känns som verkligheten börjar i morgon. Jag har en massa planer; soppköket, kåkstaden, träffa alla vänner, bada en jävla massa, hoppa världens högsta bungyjump, tatuera mig och lite annat smått och gott..

Det känns lite konstigt att vara här "ensam", men det ha bara gått 4 dagar så jag tänker inte på det än. Det kommer. Kommer som vanligt bli galet bra, det vet jag!

återkommer rätt så snart!

PUSS SAKNAR ER SOM FAN ALLIHOPA!

bra du tyckte om min hejdåpresent, haha!

3 kommentarer:

  1. Irina6:17 em

    myspys!

    Hoppas vi kan ta den där bungyjumpen ihop!
    Hoppas.

    Lycka till i övrigt!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lövet10:43 fm

    världens högsta bungyjump...? oh, herregud.

    SvaraRadera
  3. 216 meter högt... :)

    IRina, låt mig veta så FORT du vet nåt!

    SvaraRadera