22 mars 2010

dansa!

I dag när jag gick ett ärende på jobbet, med musik i öronen och solsken i ansiktet kunde jag inte låta bli att studsa/dansa/springa fram. Jag kände mig bara helt glad. Vet inte var det kom ifrån men det var som en stor lättnad inkom sig i min mage, i mitt hjärta och min själ. Känner mig bara lycklig idag, egentligen utan anledning.

Kanske för att jag helt plötsligt jobbar lördag - onsdag + lördag denna vecka och det räddar min ekonomi massor. Kanske för att, för att, för att saker bara känns mindre svåra just nu. Att jag har personer runt om mig som gör mig rätt glad..

Jag mår rätt bra! det är grymt skön. Jag tror jag mår bättre än vad jag gjort på flera år.

Och vet ni, det där med att låta nån komma nära, att kanske kanske försöka lita på någon kan, kanske, komma närmre mig nu. Jag är inte säker, men det känns som att den här våren och sommaren ska jag, om tillfälle ges, ge det en chans. Jag är livrädd för att bli sårad igen, men jag måste våga chansa igen tror jag. Scary! But Lovely..

Jag är faktiskt trött på att vara rädd, ensam och bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar