23 mars 2010

Far away

jag mår så jävla bra där...




Tänkt mycket på sydafrika idag. Undrar när och om jag kommer åka tillbaka? Jag saknar det. Ofta. Mycket. Livet där, människorna, vädret, naturen, känslan i observatory med alla sköna människor och all kultur, stress som inte existerar, underbara caféer och klubbar, tusentals restauranger och alla Kids som har en stor stor plats i mitt hjärta.. Jag tror inte jag kan leva med känslan av att aldrig få träffa dom igen.. Jag måste tillbaka någon gång. Frågan är bara när. Och hur. Pengar? Tid? Och tanken att jag samtidigt vill hitta ett fast jobb här och kanske bosätta mig i min egen lägenhet. Lite lugn och ro. Stabilitet. Det är mitt problem, att jag vill ha båda delar. Jag kan inte åka till sydafrika för bara några veckor, det fungerar inte. Behöver mer tid när jag väl är där. Fan. Sjukt svårt och det tar på min energi. Vill inte ha det i mitt huvud. Finns annat att tänka på. . . Men vad gör man när en annan stad tar en plats i mitt hjärta, när kapstaden är hemma? Mer hemma än kanske någon annan stad någonsin varit för mig.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur du känner! Det är fan inte lätt!

    SvaraRadera