23 april 2010

Efter det här slutar diskussionen

Till alla er som HATAR folk som äter kött och även HATAR människor och hela mänskligheten. Hoppas ni gör detta med:

pantar burkar
källsorterar
aldrig kör bil, åker buss eller taxi
inte använder hårspray
aldrig flyger flygplan
enbart bär ekologiska kläder
använder lågenergilampor
sparar på el och vatten så mycket de bara kan (inte duschar tex utan bara sköljer av sig, vet ni hur många liter vatten det går åt när ni duschar?)

ja listan kan göras längre. Om ni inte följer allt det här, anser jag ni är hycklare då allt detta bidrar till att vi sakta men säkert förstör jorden. Och då även tar död på alla oskyldiga djur.

Jag tycker det är BRA att vara vegetarian/vegan.
Verkligen, tro inget annat
Jag är det dock inte.

Men som många av mina vettiga veg-vänner så kan man inte trycka på sina åsikter och HATA de som inte gör som en själv på det sättet. Det funkar inte så.. Inte med NÅN propaganda. Hur skulle det se ut om politiker gick fram på det sättet? Inte en jävel skulle rösta på de partier som sa att de HATADE alla som inte tyckte som dom..

Hur irriterande är det när vi köttätare säger "jaha, vad fan äter du då? gräs eller?" eller "jaha du är en sån där militant vegan?"

Jag tänker att om vi inte bryr oss om vad ni äter så behöver ni inte heller bry er om vad vi äter? Eller i alla fall föra diskussionen på ett vuxet sätt? Inte anonymt för det första, det är så otroligt larvigt och sen som sagt på ett moget sätt?

JAG PRATAR INTE OM ALLA VEGANER/VEGETARIANER NU, utan bara om de som inte kan föra diskussionen och dessutom påstår sig hata hela mänskligheten och tycker det är fel att försöka rädda de barn som finns i världen och ännu inte är onda eller dåliga på nåt vis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar