7 april 2010

Framtiden

För två veckor sedan var jag säker på min plan. Jobba i Mjölby i sommar, spara pengar, ta körkort efter sommaren, försöka hitta ett fast jobb.

Men.. ju mer jag tänker på det ju mer ändrar jag mig. Vill jag snåla i sommar? Eller vill jag kunna ha kul? Kunna gå på nån festival? Kanske ta en spontantripp till vänner här och där. Kanske till och med ha råd att åka till Schweiz och hälsa på Nina? Dra till Norge i höst på obestämd tid och försöka spara pengar där och kanske få ihop till både körkort och en resa framåt nästa vinter/höst? Eller bara bo i Oslo med massa najs folk och ha de bra? Jag behöver körkortet till EN sak som det är just nu, det är att få ett fast jobb i Sverige med något jag verkligen vill jobba med. Privat saknar jag inte körkort speciellt ofta, har jag klarat mig till nu så gör jag det nog ett tag till.

Jag vet inte vem jag är och vad jag vill riktigt. Jag tror, TROR, att jag vill leva lite så här ett tag till. Flänga runt, se nya saker, träffa nytt folk, leva lite ovetandes och bara ha kul, ett tag till, innan jag "slår mig till ro" nånstans.

Jag har min utbildning och den dagen jag vill ha ett fast jobb så kan jag det, bara jag har körkortet. Men NÄR det blir, det är frågan. jag ska dock börja övningsköra i sommar med Anna, om hon fortfarande är pepp på det? Så att jag är lite förbered den dagen jag beslutar mig för att ta tag i det.

Som jag känner idag så ska jag försöka ha en jävligt kul vår och sommar, sen får vi se. ORKAR inte snåla med pengar längre på riktigt.

På tal om det. Har jag sagt att det suger att vara timvikarie ibland? Jag MÅSTE jobba på natten mellan fredag och lördag som jag blev erbjuden idag. Det betyder att festen med Malin och alla andra blir nykter och tidig för min del. Men men. Vi har torsdag kväll, hela fredagen och sen Lördag kväll att umgås och ha kul ändå! Men ändå. Det är trist att känna sig tvungen. jag har inte råd att gå miste om 1000 kr.. Så är det bara. Nu har jag jobbat ihop till hyran nästa månad i alla fall.. Hurra.

1 kommentar:

  1. Wiiiie! Då är du riktigt pepp till festen på lördagen :D Basse och jag hinner nog inte komma förbi på fredagen ändå. Ska förbereda tilltugg och grejer till lördagen. Pjuh. Stress :P

    SvaraRadera